TikTok este în acest moment rețeaua de socializare cu cea mai rapidă creștere din piață, dar în curând ar putea deveni unul dintre cele populare restaurante din lume. ByteDance, compania din spatele rețelei de socializare, a anunțat un parteneriat cu Virtual Dining Concepts pentru realizarea unui lanț de restaurante care operează exclusiv la comandă numit TikTok Kitchen.
„Bucătăria” TikTok va fi disponibilă din martie 2022, exclusiv în SUA, iar meniul va fi inspirat de mâncarea pe care utilizatorii o prezintă sau o mănâncă pe rețeaua de socializare. Practic, meniul va fi populat de cea mai „virală” mâncare de pe feed-ul TikTok, iar primele câteva preparate au fost deja dezvăluite: paste cu feta la cuptor, smash burger, „coaste” de porumb și cipsuri din paste. Conform topului de căutări Google pentru SUA, rețeta de paste cu feta la cuptor a fost cea mai căutată în 2021.
Desigur, TikTok Kitchen va avea și o latură de social media integrată. Compania a promis că va numi direct creatorii acestor feluri de mâncare, ajutându-i astfel să își promoveze profilurile de TikTok. De asemenea, o parte dintre încasări vor ajunge la aceștia.
TikTok Kitchen nu pare însă să fie o idee care să țină pe termen lung și probabil că nici nu va fi disponibil în afara SUA. Aceasta va fi mai degrabă o campanie de promovare a rețelei de socializare și creatorilor din zona culinară de pe aceasta. Pentru început vor fi disponibile 300 de restaurante în SUA, urmând ca până la finalul anului 2022 să fie disponibile 1.000 de locații care livrează mâncarea TikTok Kitchen. Livrările vor fi realizate prin intermediul aplicației Grubhub, care a fost cumpărată de câțiva ani de către grupul olandez de servicii de livrare Just Eat Takeaway.
Virtual Dining Concepts nu este la primul astfel de parteneriat din domeniul social media. Anterior a realizat și un restaurant de burgeri cu YouTuber-ul MrBeast, dar și cu alte vedete precum Guy Fieri, Mariah Carey sau Tyga.
sursa: TechCrunch