Potrivit autorității antitrust din Olanda, regulile Apple privind magazinul AppStore constrâng dezvoltatorii software să folosească sistemul de plăți in-app pus la dispoziție de compania americană, încălcând astfel legislația europeană.
Politicile Apple privind efectuarea de plăți în cadrul aplicațiilor instalate din AppStore, în special cerința ca dezvoltatorii de aplicații să folosească exclusiv sistemul de plată pus la dispoziție de Apple, unde comisioanele variază între 15% și 30%, au atras de multă vreme plângeri din partea dezvoltatorilor software. Ancheta demarată de autoritățile olandeze încă din anul 2019 a căutat să determine dacă practicile folosite de Apple constituie abuz de poziție dominantă pe piață, dar s-a concentrat în primul rând pe activitatea aplicațiilor de dating, reprezentând o categorie unde majoritatea veniturilor sunt generate de plăți in-app.
Totul a pornit de la o plângere înaintată de Match Group, compania din spatele popularului serviciu de întâlniri Tinder, acuzând Apple de impunerea unor reguli AppStore care împiedică comunicarea directă cu clienții Tinder pentru efectuarea de plăți.
Decizia Autorității Olandeze pentru consumatori și Piețe (ACM) de a da câștig de cauză proprietarului Tinder a fost comunicată companiei încă de luna trecută, stabilind astfel un precedent privind acuzarea companiei americane de abuz de poziție dominantă în cadrul magazinului de aplicații pe care îl administrează. Între timp, Apple se confruntă cu acuzații similare lansate în mai multe ţări de autoritățile abilitate, fiind doar o chestiune de procedură ca decizia anunțată în Olanda să fie confirmată și în alte anchete care vizează aceleași acuzații.
Deocamdată, autoritatea ACM nu a decis aplicarea unei amenzi pentru Apple, cerând doar modificarea urgentă a sistemului de plată folosit în magazinul AppStore.