Pentru ca proprietarii să nu stea foarte mult în stații, unii producători de mașini electrice oferă viteze de încărcare foarte mari. Alții, în special mărci din China, permit schimbarea completă a pachetului de baterii cu unul gata încărcat. E ca și cum ai schimba acumulatorul dintr-o cameră foto digitală cu unul „proaspăt”.
Într-un clip video, publicat pe Twitter, vedem cât de repede schimbă pachetul de baterii un taxi din China. Operațiunea, făcută de un robot, durează două minute și costă echivalentul a doar 7 dolari.
Iarna, vehiculul respectiv merge, cu acumulatorul complet, 150 de km, potrivit șoferului.
My taxi in Hebei ski country just pulled off for two-minute battery change by robot. A fresh battery lasts 150km in winter, says driver. He pays 45yuan ($7) for a fresh battery. Impressive system, all the more for being totally workaday, not exotic. Future here now for China EVs. pic.twitter.com/l8DkUtW2pA
— David Rennie 任大伟 (@DSORennie) December 22, 2021
Numărul stațiilor care schimbă pachetele de baterii a crescut accelerat în China. În vara lui 2020 existau, în statul asiatic, 452 de astfel de puncte. În octombrie 2021, deținea 504 de stații doar compania Nio. Mai mult, grupul Geely plănuiește să opereze 5.000 până în 2025.
Deocamdată această idee nu a prins în Vest. Totuși, companiile chineze doresc să se extindă agresiv pe aceste piețe. Cu siguranță asiaticii vor aduce cu ei și stațiile în care pot fi schimbate rapid pachetele de baterii.
Este posibil ca în viitor conectorii și acumulatorii să fie standardizați, pentru ca mașinile de la mai multe mărci să folosească aceleași baterii.
Unele companii, precum Tesla, refuză să folosească pachete detașabile. Potrivit lor, integrarea acestor componente în caroserie le permite să ofere o autonomie mai mare și o greutate mai redusă.
Sursa: Jalopnik
CITEȘTE ȘI:
Top 5: Cele mai așteptate mașini electrice din 2022
Honda a lansat o mini mașină electrică pentru copiii bolnavi din spitale (VIDEO)