Se pare că piața din China aștepta cu nerăbdare noile modele iPhone 13, întrucât pentru a doua lună consecutivă, Apple este producătorul de pe locul întâi pe această piață. Informațiile vin dintr-un raport realizat de Counterpoint Research (citat de Phone Arena), care pune Apple la câteva procente bune în fața Vivo, compania care ocupă în prezent locul al doilea în China. Totuși, analiștii spun că această victorie este de scurtă durată.
Counterpoint raportează că Apple a reprezentat 23,6% din piața de smartphone-uri din China în luna noiembrie, o creștere de la 22% în luna octombrie. Următoarea companie, Vivo, a vândut 17,8% din smartphone-urile de pe această piață. Vânzările de iPhone s-au datorat în special seriei iPhone 13, care a adus îmbunătățiri semnificative față de generațiile precedente, în special la capitolul camere foto și autonomie, dar și display, pe modelele Pro.
Faptul că aceste telefoane erau noi pe piață, ofereau îmbunătățiri și a picat în aceeași perioadă și Singles Day, un eveniment anual de reduceri similar cu Black Friday din vest, a propulsat Apple în fruntea vânzărilor din China.
Totuși, analiștii Wall Street Journal se așteaptă ca vânzările să scadă în decembrie și ianuarie, întrucât cei care cumpără iPhone-uri acum fac upgrade de la versiuni mai vechi, iar acest public va înceta să cumpere atât de multe telefoane în următoarea perioadă. De asemenea, multe noi telefoane cu Android urmează să fie lansate în următoarele câteva săptămâni, deja primele variante cu noile procesoare Snapdragon 8 Gen 1 de la Qualcomm începând să ajungă pe piața din China.
Mai există și problemele de stocuri cu care Apple pare să se confrunte în ultima perioadă. Lipsa componentelor în fabrici a dus la întârzierea livrărilor de iPhone 13. Timpii de așteptare au început însă să mai scadă, de la trei la o săptămână, ceea ce sugerează o scădere a cererii pe piață, sau rezolvarea problemelor de aprovizionare ale companiei. Din cauza stocurilor limitate, magazinele din China au pus limite de două telefoane Apple per client la fiecare comandă.
În ciuda faptului că Apple a „câștigat” în China în octombrie și noiembrie, tot Vivo rămâne liderul pieței locale pentru trimestrul al treilea, cu 23% din piață.
sursa: Phone Arena