Cea mai mare inovație pe care BMW a prezentat-o la CES 2022 este o mașină electrică care își poate schimba culoarea prin apăsarea unui buton. Aceasta poate să schimbe momentan între două culori, însă fiind bazată pe o E-Ink, s-ar putea ca în viitor să vedem și alte nuanțe de culoare, care pot fi schimbate la cerere. De altfel, aceasta nu este prima dacă când vedem astfel de concepte în domeniul tehnologiei, Oppo oferind un prototip de smartphone care își schimbă culoarea în anii precedenți.
Mașina care poate să își schimbe culoarea caroseriei din alb în negru și invers este un prototip numit BMW iX Flow. Acesta are toate componentele exterioare acoperite cu un material electroforetic, care este aplicat peste tablă asemeni unui autocolant. Acesta integrează microcapsule de pigmenți încărcați negativ și pozitiv, care se activează atunci când energia electrică trece prin ele la polaritatea corectă. Tranziția de culoare durează doar câteva secunde, iar diferența poate fi observată imediat. De altfel, BMW a demonstrat și diverse animații care sunt posibile prin controlul digital al panelurilor e-ink de pe exteriorul mașinii.
Deși reprezentanții BMW prezintă această inovație drept o funcție pur estetică, permițând proprietarilor de mașini să își exprime stilul sau starea de spirit mai bine, asemeni culorilor alese pentru vestimentație, această capabilitate ar putea avea și funcții practice.
Păstrarea caroseriei mașinii în culoarea albă în zilele călduroase și în culoarea neagră în zilele reci, ar putea asigura un nivel de confort ridicat în timpul condusului, sau în momentul în care te urci în mașină. De asemenea, BMW a vorbit puțin și despre faptul că atunci când îți cauți mașina în parcare, ai putea seta culorile să se schimbe rapid și să îți atragă atenția cu o apăsare pe un buton de pe cheie.
Desigur, BMW iX Flow cu caroserie „vopsită” în e-ink nu este tocmai o mașină pe care o vom vedea foarte curând pe străzi. Acesta este un concept care demonstrează faptul că această tehnologie există și că ar putea fi implementată pe mașini în viitor. Totuși, implementarea la scară largă în prezent nu ar fi încă posibilă, iar producția în serie limitată ar aduce de la sine costuri mari, care s-ar reflecta cu siguranță într-un preț foarte ridicat.
sursa: Engadget