Ultimii câțiva ani au reprezentat schimbări majore în felul în care consumăm conținut multimedia. O mare parte din aceste schimbări de comportament se datorează popularității din ce în ce mai mari a streaming-ului de conținut. Dacă filmele au luat un avânt mai mare datorită cu Netflix, care a încurajat mai multe companii să vină rapid cu alternative, piața de streaming de muzica abia în ultimii câțiva ani a devenit populată de mai mulți jucători. Iată care este clasamentul celor mai populare servicii de streaming la nivel mondial, conform Midia.
Noul studiu Midia pentru serviciile de streaming de muzică spune că există în prezent 523,9 milioane de utilizatori la nivel mondial care sunt abonați la acestea. Nu toți sunt plătitori, însă chiar și cei cu conturi „free” consumă muzică prin aceste servicii. Cel mai mare rămâne Spotify, cu 31% din piață în T2 2021, în scădere 2 procente față de aceeași perioadă din 2020 și 3 procente față de 2019. Se pare însă că Apple Music s-a bucurat de o creștere masivă, urcând pe locul al doilea cu 15% din piață, ambele fiind urmate de Amazon Music cu 13%.
Restul clasamentului este populat de Tencent Music, care este disponibil în China, YouTube Music, înlocuitorul Google Play Music, NetEase, de asemenea din China, Deezer, Yandex și.. categoria „Other”, unde intră probabil servicii precum Tidal.
La capitolul creștere, Amazon Music s-a bucurat de un număr mai mare al utilizatorilor cu 25% comparat cu anul anterior, în timp ce Spotify a crescut cu 20%. Cel mai rapid a crescut însă YouTube Music, care a înregistrat cu 50% mai mulți utilizatori față de 2020, însă acest lucru se datorează faptului că este un serviciu mai nou, dar și faptului că este integrat cu platforma YouTube, care îi permite să strângă rapid utilizatori noi. Întreaga piață a crescut cu 26,4% față de 2020.
sursa: Midia