Încercând să dea mai multă greutate recenziilor acordate de utilizatorii Google Maps, Google detaliază modul în care impresiile lăsate pentru locațiile marcate pe hartă sunt validate excluzând postările nelegitime, acordate fie de persoane care încearcă să denigreze business-ul respectiv, sau de proprietarii care încearcă să-și promoveze astfel propria afacere.
Potrivit Google, recenziile sunt guvernate de politici stricte de conținut, Google asigurând astfel că fiecare postare are la bază experiența reală a celor care au folosit serviciul respectiv, în același timp oprind postările irelevante și jignitoare pe Google Business Profiles. Aceste politici evoluează odată cu lumea din jurul nostru, pentru a proteja locurile și afacerile de conținut jignitor sau off-topic, atunci când există un potențial risc de abuz. De exemplu, o astfel de situație a apărut atunci când guvernele și afacerile au început să ceară dovada vaccinării anti-COVID pentru accesul în anumite locuri. În acest caz, Google a adăugat reguli suplimentare pentru a înlătura recenziile care criticau afacerile pentru politicile de protecție a sănătății sau pentru respectarea reglementărilor privind vaccinarea.
După ce o persoană scrie o recenzie, postarea este automat înaintată sistemului Google de moderare, pentru a verifica dacă respectă sau nu politicile de postare impuse de companie.
Ținând cont de volumul mare de recenzii primit în orice moment, este nevoie atât de înțelegerea nuanțată a oamenilor, cât și de capacitatea de scalare pe care o oferă tehnologiile de filtrare automate, pentru a modera conținutul adăugat de utilizatori. Fiecare sistem are punctele lui forte, iar Google se bazează pe amândouă.
Astfel, filtrele automate reprezintă prima linie de apărare, Google valorificând astfel eficiența computerului în identificarea modelelor de conținut dăunător, rapid și sigur de validat sau infirmat. În acest fel, majoritatea conținutului fals sau incorect este eliminat înainte să devină public, cu atât mai puțin citit. Computerele analizează recenziile pe baza mai multor perspective, dificil de apreciat chiar și pentru moderatorii umani, precum:
Pregătirea unui computer să facă diferența între ce este acceptabil și conținutul care încalcă regulile necesită un echilibru delicat. De exemplu, uneori cuvântul „gay” este folosit cu sens peiorativ, lucru care nu este tolerat în recenziile Google. Dacă modelele Google de machine learning ar lua doar acest context pentru cuvântul „gay”, atunci spațiile legate de comunitatea LGBTQ+ ar avea de suferit. Prin adaptarea modelelor de înțelegere a modurilor în care anumite cuvinte sau fraze sunt utilizate, Google îmbunătățește capacitatea sistemului de a opri conținutul care încalcă regulile și reduce șansele de a bloca în mod greșit recenziile îndreptățite de a fi publicate.
Dacă sistemul Google nu identifică nicio încălcare a politicilor, recenzia este publicată în câteva secunde. Însă analiza nu se oprește odată cu publicarea recenziei. Sistemele Google continuă să analizeze conținutul adăugat de utilizatori și urmărește apariția de modele îndoielnice. Acestea pot fi orice: de la un grup de persoane care lasă comentarii pentru același grup de profile de business, până la o afacere sau un loc care primesc un număr ciudat de mare de recenzii de 1 sau 5 stele într-o perioadă scurtă de timp.
Mai departe, utilizatorii Google Maps pot raporta personal abuzurile suspectate, fiecare situație urmând a fi analizată în mod individual de către echipele de moderatori Google.