Google încearcă să motiveze sesiunile YouTube Live scoțând în evidență creatorii YouTube care fac streaming pe platformă. Inspirată de la platforma rivală TikTok, metoda constă în aplicarea unui așa numit Live Ring în jurul pozei de profil.
Astfel, organizarea cât mai frecventă a sesiunilor de Live Streaming ar putea fi o metodă de a accelera dezvoltarea respectivului canal YouTube. Totodată Google încearcă să rezolve o problemă mai veche a platformei, anume că sesiunile Live nou pornite nu sunt imediat vizibile pentru abonați. Problema se manifestă mai ales în cazul utilizatorilor care s-au abonat la nu număr foarte mare de canale YouTube, punând în dificultate algoritmii platformei care „încearcă” în mod constant să scoată în față atât conținutul deja frecventat de utilizatori, dar și creațiile altor YouTuberi care s-a putea potrivi preferințelor acestora.
De acum, atunci când un canal YouTube intră cu o sesiune Live, poza de profil a acestuia va avea un inel roșu și eticheta „LIVE” adăugată la partea de jos. În plus, interacțiunea cu poza de profil direcționează direct la fluxul video live.
Pentru a nu fi acuzat (prea mult) de plagierea rivalului TikTok, Google a personalizat noua caracteristică prin folosirea unor inele ceva mai îngroșate, dar cu mai puțin roșu. De asemenea, versiunea TikTok include o animație în buclă cu inelul care se sparge și imaginea de profil cu efect de pulsare, ambele fiind omise de rivalul YouTube.