După un scurt episod de creștere apărut la începutul pandemiei, vânzările de tablete și telefoane inteligente au scăzut simțitor în a doua parte a anului 2020, doar pentru a reveni spectaculos în 2021.
Urmând prăbușirii cu 12.5% consemnată spre finalul lui 2020, vânzările smartphone au crescut în 2021 cu 6% la nivel global, însă nu toți jucătorii din industrie au beneficiat în mod egal. Bine conectați la furnizorii de componente esențiale, giganți precum Apple și Samsung au trecut mult mai ușor peste criza de semiconductoare, umplând cu ușurință golul lăsat de jucătorii mai mici, care nu a putut ține pasul cu cererea venită din piață.
Odată cu redeschiderea generală a economiilor lumii, un impact major la impulsionarea vânzărilor în piața smartphone l-a avut cu siguranță „democratizarea” tehnologiei 5G, telefoanele echipate cu această opțiune de conectare apărând aproape la toate categoriile de prețuri.
Raportate mai ales la primii cinci producători smartphone din lume, creșterile de vânzări au fost cu atât mai mari pentru primii doi mari jucători din industrie. Astfel, Samsung a raportat pentru anul 2021 o creștere cu 7,6% a vânzărilor, livrările estimate la 272 de milioane de unități corespunzând unei cote de 19% din întreaga piață smartphone. În tabăra adversă, Apple a raportat vânzări în creștere cu 19,7%, livrând 239 milioane dispozitive pentru o cotă de piață de 16,7%. Chiar dacă nu la fel de spectaculos, vânzările Xiaomi, Oppo și Vivo au crescut simțitor față de perioada de vârf a pandemiei.
Cu toate acestea, criza de semiconductoare și-a pus amprenta în a doua jumătate a anului 2021, majoritatea producătorilor consemnând o plafonare a vânzărilor, indusă de lipsa unor componente esențiale precum unitățile de radiofrecvență, circuitele de gestionare a energiei și alte cipuri.
După criza indusă de pandemia COVID-19, acum se pare că și criza de semiconductoare este pe cale să fie depășite. Urmând plafonării inițiale, vânzările Apple pentru trimestrul Q4-2021 au crescut cu 3,8%, până la 83 de milioane unități. Astfel, gigantul american a devenit cel mai mare producător smartphone din lume, cu o cotă de piață de 21.9%. Spre comparație, sud-coreenii au ajuns la o cotă de piață de 18.2%, după o creștere de 11% a vânzărilor raportată pentru trimestrul Q4-2021.
Deși producătorii chinezi au sperat să valorifice decăderea Huawei și exit-ul LG piața smartphone, crescându-și vânzările atât în piețele locale dar și în cele vestice, se pare că popularitatea iPhone în China a depășit orice așteptări, compromițând acestora perspectivele de creștere.