În mod predictibil, Samsung a vândut considerabil mai multe dispozitive smartphone în 2021, decât în anul de dinainte. Cu toate acestea, producătorul sud-coreean a avut de trecut numeroase provocări, criza de semiconductoare determinând unele alegeri care păreau de neconceput cu doar un an înainte.
Potrivit informațiilor centralizate de compania de analiză Omdia, Samsung a livrat anul trecut 135.8 milioane dispozitive smartphone cu ecran LCD, reprezentând 50.3% din totalul vânzărilor. Cealaltă „jumătate”, de 49.7%, a fost dată de cele 135.1 milioane telefoane livrate cu ecrane OLED.
Comparat cu anul 2020, vânzările Samsung pe segmentul ecrane LCD au crescut cu 41%, în timp ce vânzările de soluții OLED au crescut u doar 15%. Potrivit aceluiași raport, la sursa resurgenței tehnologiei LCD ar fi strategia Samsung direcționată către reducerea costurilor, prin livrarea unor dispozitive smartphone cât mai ieftin de fabricat, a căror vânzare să compenseze costurile suplimentare cu procurarea de semiconductoare la prețuri umflate.
Faptul că tehnologia OLED este mai scumpă decât cea LCD este deja cunoscut pentru toată lumea, însă puțini s-ar fi așteptat ca tocmai Samsung să o marginalizeze, după ce cu doar un an înainte o prezenta drept înlocuitor universal al tehnologiei LCD.
Drept consecință, doar livrările smartphone cu tehnologie LCD au crescut în mod efectiv pentru Samsung, producătorul sud-coreean sistând deja producția acestui tip de ecran în fabricile proprii. Altfel spus, telefoanele Samsung cu tehnologie LCD au cel mai probabil ecrane procurate de la furnizori externi, selectate după criteriul costurilor cât mai mici, față de propriile soluții OLED.