După ce a demonstrat că este o adevărată forță în domeniul Social Media, TikTok dorește să aplice aceeași strategie și în domeniul muzicii. TikTok a anunțat SondOn, o nouă platformă „all-in-one” pentru creatorii de muzică, care va fi responsabilă cu promovarea și distribuția artiștilor care se vor înscrie în aceasta. Cei care vor folosi SoundOn vor putea publica muzica direct pe TikTok, unde aceasta va putea fi folosită ca fundal în clipurile utilizatorilor, sau să o publice pe Apple Music, Deezer, Joox, Pandora sau Spotify.
Practic, SoundOn este o platformă pe care artiștii o pot folosi, nu utilizatorii. Creatorii de muzică independenți ar putea avea cel mai mult de câștigat, întrucât vor putea să își distribuie muzica pe multe canale internaționale, fără să apeleze la o casă de discuri care va păstra grosul încasărilor din vânzarea de albume sau streaming.
TikTok spune că artiștii vor primi 100% din încasările generate prin intermediul SoundOn în primul an, după care va percepe un comision de numai 10%. Astfel, aceasta este o ofertă mai bună decât alternativele, fiind mai degrabă similare cu comisioanele unui impresar. Ba mai mult, pe platformele In-Bytedance (compania care deține TikTok), artiștii vor primi toate încasările generate de ascultarea melodiilor lor. Una dintre aceste platforme este Resso, serviciul de muzică „înfrățit” cu TikTok.
Platforma SoundOn oferă artiștilor și multe date despre muzica lor de pe platformă, cât și suport din partea unor specialiști care îi poate îndruma către noi oportunități de promovare.
Probabil că SoundOn este doar un prim pas pentru a asigura accesul la o selecție cât mai mare de muzică pentru platforma Resso și pentru utilizarea în cadrul TikTok. În timp, faptul că artiștii pot încasa mai mulți bani prin intermediul platformelor In-Bytedance ar putea atrage exclusivități din partea artiștilor pentru aceste platforme, care în timp ar putea să însemne mai mulți utilizatori pe acestea și o posibilă amenințare la adresa Spotify sau Apple Music, care conduc acum piața.
sursa: TikTok