Dezvăluită în urmă cu 18 luni, DirectStorage a fost unul dintre marile atuuri pentru seria de console Xbox Series X, o tehnologie care permite încărcarea texturilor video direct în memoria acceleratorului grafic, fără implicarea procesorului de sistem.
Formând o pereche perfectă cu noua generație de SSD-uri cu interfață NVMe, tehnologia DirectStorage permite transferul unor volume uriașe de informație direct către unitatea GPU, direct prin interfața PCI-Express, ocolind cu totul ineficiențele sistemului de operare și limitările procesorului de sistem.
În mod sugestiv botezată “DirectStorage API”, calea oferită dezvoltatorilor de jocuri permite ameliorarea unei limitări foarte presante a PC-urilor „de buget”: cantitatea limitată de memorie video disponibilă.
Presupunând că PC-ul dispune de un SSD suficient de rapid, tehnologia DirectStorage promite să scurteze în mod dramatic timpii de așteptare la încărcarea nivelurilor din jocuri, iar mai departe, să reducă până la insesizabil încetinirile cauzate de încărcarea resurselor din spațiul de memorie non-volatilă. Însă tehnologia DirectStorage prezintă avantaje incontestabile chiar și pentru PC-urile high-end, facilitând dezvoltarea unor lumi mai detaliate în jocuri, fără constrângerea acomodării resurselor necesare (ex. texturi, shadere) în memoria plăcii video. În schimb, toate acestea vor putea fi încărcate dinamic, atunci când sunt necesare.
Odată actualizate cu noua tehnologie furnizată de Microsoft, chiar și PC-urile actuale ar trebui să beneficieze de pe urma eliberării procesorului de sarcina încărcării resurselor de memorie. Desigur, este necesar ca și jocurile să ofere suport DirectStorage, iar PC-ul să fi primit upgrade la un SSD de generație recentă, cu interfață NVME 4.0.