Panasonic a lansat și în România cea mai nouă cameră mirrorless profesională a sa, modelul GH6, anunțat oficial în urmă cu o lună pe plan internațional. Este vorba despre o cameră hibrid, care oferă multe capabilități orientate către profesioniștii din domeniul video, dar și pentru cei care doresc să lucreze cu fotografia. Din câte se pare, clientul perfect pentru această cameră este creatorul de conținut care are nevoie de o soluție bună la toate.
Panasonic Lumix GH6 este cea mai performantă cameră pe format Micro Four Thirds de pe piață, în acest moment. Aceasta folosește un nou senzor foto de 25 megapixeli, alături de un nou procesor de imagine Venus Engine, care permite filmări într-o multitudine de rezoluții, framerate-uri și formate. Aceasta este singura cameră mirrorless pe format MFT care poate filma în format de culoare pe 10 biți în rezoluție 5,7K până la 60 de cadre pe secundă, 4K la 120 de cadre pe secundă sau Full HD la 300 de cadre pe secundă.
Pe lângă aceste capabilități, Panasonic GH6 permite filmare și în formatul profesional Apple ProRes intern, folosind carduri CF Express. Astfel, poți avea înregistrări de până la 5,7K la 30 FPS în ProRes 422 Hq sau ProRes 422. Totuși, va trebui să vă echipați cu multe carduri de memorie de capacitate mare, întrucât în 128 GB intră doar 8 minute de filmare la cea mai înaltă rezoluție ProRes 422 HQ. Pentru rezoluții și formate mai puțin pretențioase, pot fi folosite și carduri SD UHS-II, iar un update de firmware va permite și înregistrarea pe un SSD extern prin mufa USB-C.
GH6 este totodată o cameră certificată pentru producții Netflix, deci permite înregistrarea la o calitate acceptată de serviciul de streaming și în formate profesionale, precum Cinema 4K până la 60 FPS 10 bit 422, sau chiar înregistrarea externă în acest format. Mai mult, camera permite și folosirea de lentile anamorfice, care folosesc întregul senzor pentru înregistrare, în diverse moduri de la 1,3 la 2.0, „desqueese”-ul fiind realizat în cameră. Prin port-ul HDMI, pot fi înregistrate folosind recordere Atomos Ninja V+ imagini la rezoluție 4K, 120 cadre pe secundă în format RAW.
Tot în cameră poate fi făcut preview-ul pentru filmat în format V-Log, care vine preinstalat pe cameră (Pentru GH5 era necesară cumpărarea separată a formatului V-Log L). Poți copia și aplica LUT-uri pentru a vedea direct cum poate arăta materialul final înregistrat, dar înregistrarea este realizată tot în formatul neutru, care permite apoi colorizare profesională în post producție.
Nu în ultimul rând, senzorul Micro Four Thirds permite o stabilizare mai bună decât este posibil pe camere full frame sau APS-C, întrucât este de dimensiuni mai mici, iar mișcările pot fi mai ușor atenuate de stabilizarea internă. Atunci când folosești un obiectiv cu stabilizare optică, intră în efect sistemul DUAL I.S. 2, care permite stabilizare pentru filmare din mână similar cu ceea ce poți face uneori doar cu echipament specializat (precum Steadycam sau un gimbal).
Pentru a asigura captarea unui nivel cât mai înalt de detalii, camera folosește și o tehnologie nouă, numită Dynamic Range Boost, care crește plaja dinamică a senzorului de la 12 stopuri la peste 13, având astfel în cadre mai multe detalii atât în zonele întunecate, cât și în zonele foarte luminoase.
Nici partea audio nu a fost ignorată. Pe lângă cele două canale „standard” pe care le poți înregistra, fie prin microfonul intern, fie prin adaptorul pentru microfoane XLR, Panasonic GH6 permite înregistrarea a 4 canale simultan, pe care le poți apoi mixa în post producție independent. Poți avea astfel două canale dedicate pentru doi interlocutori, cu sunet de ambianță înregistrat de microfonul camerei. Intern, sunetul este înregistrat la 48 kHz 24 bit, iar cu ajutorul microfoanelor externe, poți înregistra sunet la 96 kHz 24 bit.
Un capitol la care camerele Panasonic au fost în urma concurenței din piață este focalizarea în timpul filmării. În ciuda calității înalte a filmărilor, focalizarea automată s-a confruntat tot timpul cu probleme din cauza faptului că Panasonic folosește un sistem numit DFD (Depth From Defocus), în locul punctelor de detecție de fază. Datorită noului procesor și noului senzor de rezoluție mai mare, focalizarea pe Panasonic GH6 ar trebui să fie semnificativ mai bună decât în trecut, putând detecta rapid oameni sau animale și urmări în timp real mișcările acestora. Rămâne de văzut cum se comportă noul DFD îmbunătățit în cazuri de utilizare reale.
Toate avantajele senzorului și procesorului de imagine se aplică și la partea de fotografie. Stabilizarea IBIS și Dual IS sunt în continuare utile pentru a asigura posibilitatea de a fotografia în lumină slabă fără trepied, chiar și cu expunere mai lungă.
De fapt, această expunere lungă este demonstrată în modul de funcționare la 100 megapixeli. Practic, camera poate capta rapid câteva cadre prin mișcarea fizică a senzorului, pe care le poate apoi lipi pentru a crea o singură fotografie de rezoluție foarte mare.
Panasonic Lumix GH6 ajunge în magazinele din România în curând, înainte de sfârșitul lunii martie. Camera va fi disponibilă în pachet „body” la 10.899 lei, cât și într-un kit alături de obiectivul Leica 12-60mm f/2.8-4, care costă 13.899 lei. Cei care fac comandă până pe 30 aprilie de la magazinele de specialitate vor primi în pachet și cadou promoțional: un card Lexar® Professional CFexpress Tip B GOLD Series de 128 GB și un an de garanție în plus. Valoarea cardului este de aproximativ 800 lei.