Apple deține foarte mult control asupra dispozitivelor pe care le vinde, chiar și după ce acestea ajung în mâinile utilizatorilor. De la aplicațiile care pot fi instalate pe dispozitiv și până la controlul componentelor pentru reparații, Apple poate ști tot timpul ce se întâmplă cu dispozitivele pe care le-a vândut. Astfel, este cumva surprinzător că abia acum, compania a anunțat că nu va mai repara în service-urile sale iPhone-uri care au fost raportate drept „pierdute” sau furate.
Service-urile Apple oficiale, dar și cele autorizate vor refuza să mai repare iPhone-uri care sunt aduse cu probleme, dacă acestea au fost declarate pierdute sau furate în registrul GSMA. Apple poate să verifice acest lucru pe baza numărului serial al telefonului, care este unic și este ușor de identificat în software-ul de service al companiei, precum MobileGenius sau GSX. Astfel, atunci când vii cu un astfel de dispozitiv în service, Apple îl va verifica mai întâi dacă este pe lista celor pierdute. Dacă apare în sistem drept pierdut, acesta va fi refuzat pentru reparații.
Pentru a raporta un telefon drept pierdut sau furat, trebuie să depui plângere la poliție, care apoi va raporta detaliile telefonului (IMEI sau Serial Number) către organizația GSMA. GSMA transmite apoi aceste informații către partenerii săi, care pot apoi să anunțe atunci când găsesc unul dintre telefoanele furate sau pierdute. Aceste date pot fi oferite și către operatori, pentru a bloca accesul acestor dispozitive la rețelele lor.
De aceea puteți găsi pe site-uri de anunțuri telefoane care pot proveni din alte țări cu mențiunea că sunt „blocate în țara de origine”. Practic, dacă folosești acel telefon în România, acesta va funcționa pe rețelele locale, dar imediat ce ajungi cu el în țara de unde a fost raportat dispărut, acesta va pierde semnalul la rețea.
Informațiile despre decizia Apple au fost publicate de MacRumors, care a obținut o notificare internă de la angajații Apple, care anunță angajații de noua politică.
Anterior, Apple oricum încerca să combată furtul de dispozitive prin implementarea Find My iPhone și blocarea la activare fără contul iCloud pe care telefonul era deja activat, cât și prin refuzul de a elimina aceste limitări în service pentru cei care vin cu dispozitive blocate, fără o dovadă a achiziției.
sursa: MacRumors