Adăugată motorului Google Search, noua opțiune multisearch permite combinarea expresiilor de căutare cu imagini relevante, sporind astfel acuratețea rezultatelor găsite.
Deseori se întâmplă să cauți după o persoană sau obiect fără să-i cunoști numele/denumirea exactă. În acest caz, simpla inițiere a unei căutări după imagine va returna de cele mai multe ori doar potriviri generice cu alte poze similare ca aspect, dar totuși irelevante pentru ceea ce cauți tu. În mod similar, dacă nu știi precis ce anume cauți, folosirea de expresii și cuvinte cheie va returna tot rezultate generice.
Google încearcă să adreseze această limitare a motorului de căutare prin combinarea celor două tehnologii de căutare: text si imagini. În realitate, noua funcție multisearch poate mult mai puternică decât cele două luate separat, Google apelând la tehnologii de inteligență artificială pentru a determina contextul în care respectivele expresii și imagini sunt folosite.
Deocamdată, Google susține că scenariul cumpărăturilor după articole de îmbrăcăminte reprezintă cazul de utilizare ideal pentru noua funcție multisearch, aflată deocamdată la stadiul de testare beta.
Deocamdată, noua funcționalitate este adăugată aplicației Google pentru utilizatorii de Android și iOS din Statele Unite. Acolo unde funcția multisearch este disponibilă, tot ce e de făcut pentru a iniția o căutare este să încarci o poză obținută cu telefonul mobil. Selectezi din imagine produsul pe care vrei sa-l cauți și adaugi o descriere sau cuvinte cheie ce ar putea fi de ajutor la îngustarea căutării. În mod ideal, lista cu rezultate ar trebui să returneze direct o selecție de produse cu aspect similar, preluată din oferta magazinelor care și-au publicat catalogul online.