În caz că mai era urmă de îndoială, semnalele cum că tehnologia LCD a ajuns la capătul drumului abundă peste tot, ultimul indiciu fiind decizia abruptă luată de Samsung pentru retehnologizarea unei fabrici din China mult timp folosită pentru fabricarea de ecrane LCD, la tehnologia OLED.
Principalul argument pentru decizia companiei sud-coreene pare să fie cererea tot mai mare pentru ecrane OLED, alternativa LCD pierzând teren inclusiv pe segmentul produselor smartphone de buget.
Etichetată L7-2, fabrica Samsung specializată până de curând exclusiv în fabricarea de ecrane LCD va livra doar soluții OLED începând cu trimestrul Q3-2022. Interesant este că decizia nu este dictată doar de piața smartphone, pentru prima dată apărând cerere solidă și pe segmentul OLED TV.
În circumstanțe ideale, fabrica Samsung va putea livra 180000 de panouri OLED, anual. Consemnând încadrarea ca și fabrică de importanță secundară, ecranele livrate vor fi din generația Samsung sixth-generațion, bazate pe tehnologii cu doi ani în urma actualelor soluții eight-generation. Chiar și așa, departajarea exclude cel mult echiparea smartphone-urilor de ultimă generație. În schimb, piața de televizoare OLED este perfect receptivă față de soluțiile OLED cu preț redus, consumatorii neavând încă o „cultură” de selectare a produselor care să țină cu adevărat seama de generațiile OLED.