De mulți ani subiect de zvonuri, lentilele de contact care servesc în mod discret utilizatorilor detalii vizuale pe care nimeni altcineva nu le poate percepe, sunt pe cale să devină produse comerciale, girate de Samsung și Google.
Alternativă la ochelarii inteligenți gândiți de inginerii Meta (compania lui Mark Zuckerberg), lentilele de contact prevăzute cu funcții de realitate augmentată ar putea fi adevăratul succesor al „banalului” smartphone.
Știm deja că aproape nimeni nu dorește să poarte întreaga zi ochelari pe față, moda deja apusă a ochelarilor 3D demonstrând că nu poți submina comoditatea utilizatorilor, convingându-i să porte întreaga zi un dispozitiv care oferă funcționalitatea (chiar și îmbunătățită) a unui gadget pe care îl pot privi pur și simplu. Dar dacă poți ajunge la același rezultat, scăpând și de smartphone și de ochelari?
Nu tocmai nou, conceptul a fost mult timp ținut pe loc de absența tehnologiilor capabilă să-l transpună în realitate. Sfidând orice așteptări, surse din industrie arată că Google și Samsung pregătesc de zor revoluția post-smartphone, care ar urma să fie bazată nu pe ochelari, ci pe lentile de contact inteligente pe care le vei purta cu minim de efort, întreaga zi.
Ambele companii pun bazele pentru lentilele de contact inteligente, dezvoltate deja de câțiva ani. Având în vedere expertiza deținută pe segmentul microprocesoarelor, ecrane și electronice de consum, nu ar fi de neînchipuit ca Samsung să fie interesat de acest segment. De altfel, sud-coreenii au deja un precedent de mare succes, devenind compania care domină până în prezent piața de telefoane pliabile, un domeniu în care alți jucători au ezitat până în ultima clipă să se aventureze cu toate resursele.
Vestea și mai bună ar fi că viitorul duo va fi cel puțin un trio, Sony adaptând propria experiență pe segmentul senzorilor pentru camere foto, conform cerințelor noii piețe de lentile smart.
Deși pare că se bazează pe lăcomie, în sensul de a profita și eventual, acapara, o nouă piață emergentă, ochelarii inteligenți ai celor de la Google, Samsung și, eventual, Sony, are șanse mari să dea tonul industriei. Pur și simplu, piața smartphone se află într-o stagnare fără rezolvare evidentă, „salvarea” oferită de telefoanele pliabile părând că nu oferă mai mult decât o distracție de moment. Astfel, se impune o schimbare majoră pentru ca industria axată pe creștere anuală să-și poată păstra ritmul actual, rămânând de văzut ce impact pe termen lung vor avea aceste măsuri.