Elon Musk a prezentat anul trecut cel mai ciudat produs nou de la Tesla: un robot umanoid care ar putea fi folosit în fabrici pentru realizarea de sarcini repetitive, plictisitoare sau periculoase pentru oameni. „Optimus”, sau Tesla Bot, părea la momentul respectiv un soi de concept îndepărtat, sau chiar o glumă foarte elaborată a CEO-ului, însă acesta susține că se așteaptă ca afacerile cu roboți de acest gen să depășească afacerile pe care compania le are în domeniul auto.
Se pare însă cu robotul Optimus ar putea fi de fapt viitorul companiei Tesla, în ciuda faptului că aceasta a fost construită pe baza dezvoltării de mașini electrice și, mai nou pe realizarea de mașini autonome prin intermediul software-ului Full Self-Driving. Nu de mult, la inaugurarea Tesla Gigafactory din Texas, Musk sugera că robotul Tesla ar putea ajunge pe piață foarte curând, în cursul anului 2023. CEO-ul este însă cunoscut pentru estimarea incorectă a termenelor de livrare, amânând în repetate rânduri atât proiecte Tesla, cât și SpaceX cu mai mulți ani față de proiecțiile sale inițiale.
„Am fost surprins de faptul că oamenii nu realizează magnitudinea programului de roboți Optimus.”, a declarat Elon Musk în cadrul unei conferințe telefonice cu investitorii. ”Importanța Optimus va fi evidentă în următorii ani. Cei care văd în perspectivă, sau care se uită și ascultă cu atenție, vor înțelege că afacerea Optimus va avea o valoare mai mare până la urmă decât afacerile cu mașini și va avea o valoare mai mare decât FSD.”
Probabil că scepticismul publicului vine atât din faptul că Elon Musk a exagerat în declarații anterior, referitor la produsele pe care urmează să le lanseze, sau la termenul de livrare. Apoi, faptul că la dezvăluirea proiectului, Musk nu a avut un model funcțional, ci doar un om îmbrăcat într-un costum și câteva slide-uri care descriau capabilitățile tehnice ale robotului, au contribuit la lipsa de încredere în „Tesla Bot”. Mai există însă și precedentul Boston Dynamics, companie cumpărată de către Google și apoi vândută către Hyundai, care a lucrat 25 de ani la dezvoltarea de roboți înainte să aibă un produs comercial pe piață sub forma lui Spot.
sursa: TechCrunch