Sfidând condițiile potrivnice lăsate ce pandemia COVID-19, criza de semiconductoare și, mai nou, războiul pornit de Rusia împotriva Ucrainei, Samsung anunță livrări record în piața smartphone și venituri peste așteptări. Ce-i drept, cele din urmă sunt umflate și de inflația tot mai accelerată care și-a făcut simțită prezența inclusiv în economiile țărilor vestice. Tot în contradicție cu performanțele anunțate de Samsung, ecosistemul Android pierde teren în fața celui iOS, mai ales în America de Nord, unde instinctul de turmă și aspirațiile pentru o experiență în utilizare cât mai comodă cu putință îndeamnă consumatorii să cumpere pur și simplu iPhone, oricare model.
Deși anul 2021 a marcat o revenire a vânzărilor smartphone, față de picajul înregistrat la începutul pandemiei COVID, creșterea a fost contabilizată doar de marii jucători din industrie (ex. Samsung și Apple), producătorii de mai mică anvergură văzându-și ambițiile blocate de lipsa proviziilor de semiconductoare esențiale și succesul neașteptat de mare al brandurilor sus-menționate. Această tendință pare că se păstrează și în 2022, lărgind și mai mult prăpastia dintre brandurile de top și cele care până de curând păreau că-și vor asigura o „felie” mai mare din piața smartphone.
Comparate cu ale predecesorului S21, se pare că vânzările S22 au avut un start mai în forță, însă performanța pare că este mai degrabă un artificiu de marketing, absorbția bazei de fani Galaxy Note sporind în mod mai mult sau mai puțin artificial vânzările Galaxy S, direcționând cumpărătorii către noul S22 Ultra.
Păstrând „tradiția”, Apple se poziționează pe locul doi cu vânzări mai mici din punct de vedere numeric (18% cotă de piață, față de 15% anul trecut), dar mai valoroase din perspectiva profitului realizat.