După ce a ascuns numărul de dislike-uri în urmă cu câteva luni, atrăgând critici atât din partea utilizatorilor, cât și din partea creatorilor de conținut, YouTube ia acum în considerare și ascunderea numărului de like-uri de sub clipurile video. Mai mulți utilizatori se plâng de faptul că nu mai pot vedea nici măcar like-urile în aplicația de YouTube de mobil, alte variante precum cea de televizor sau cea web fiind neafectate.
Mai mulți utilizatori de pe Reddit se plâng de dispariția numărului de like-uri de pe YouTube, schimbare care s-a produs în ultimele 24 de ore. Se pare că Google a făcut un update de server, care a mutat, de fapt numărul de like-uri mai jos. Acesta este încă accesibil, însă apare doar în descrierea clipului. Anterior, numărul de like-uri era afișat lângă butonul de like, sub numărul de vizualizări și lângă butonul de dislike.
Sunt slabe șanse ca numărul de dislike-uri să se întoarcă vreodată, în ciuda faptului că disponibilitatea unui raport între like și dislike ar putea fi util pentru utilizatori atunci când caută clipuri de calitate sau cu un nivel ridicat al calității. Adăugarea unui pas în plus pentru a afișa numărul de like-uri va face identificarea clipurilor calitative mai complicată.
Desigur, YouTube încearcă să convingă utilizatorii în acest fel să crească numărul de vizionări și de minute petrecute pe serviciu, întrucât acestea duc direct la creșterea numărului de afișări ale reclamelor. Dacă vei sta câteva secunde sau un minut până să îți dai seama dacă un clip îți este util, deja ai văzut câteva reclame care sunt monetizate de serviciu.
Această schimbare vine cam în același timp cu anunțul că YouTube va introduce noi reclame în categoria Shorts, după ce încasările pentru primele luni ale anului 2022 au fost sub proiecțiile inițiale.
sursa: Android Police