Dominația companiilor chineze pe piața de smartphone-uri autohtonă ar putea fi amenințată de către Apple, care este la doar câteva procente distanță de liderul Vivo. Cel mai nou raport Counterpoint pentru primul trimestru din 2022 arată că majoritatea brand-urilor din China au scăzut în vânzări față de aceeași perioadă din 2021 pe piața locală, iar cele mai avantajate companii de declinul Huawei au fost, de fapt, Apple și Honor.
Clasamentul celor mai bine vândute brand-uri de smartphone-uri de pe piața din China arată că nu există o distanță foarte mare între locul întâi în vânzări și locul al cincilea. Practic, întreaga piață din China este controlată de doar cinci companii și brand-urile lor secundare. Per total, piața din China a scăzut cu 14%, ajungând înapoi la nivelul de la începutul anului 2020.
Vivo este pe primul loc, cu 19,7% din piață, în scădere față de 2021, când avea 21,5%, fiind urmat de Oppo cu 18%, care a suferit o scădere și mai mare, de la locul de lider în T1 2021 cu 22,4%. Apple, în schimb, este acum pe locul al treilea cu 17,9% din piață, cu doar 0,1% în urma Oppo, o creștere de la 14,7% anul trecut. Honor, în schimb, a crescut de la 5,5% cotă de piață la începutul anului 2021, la 16,9%, ocupând locul al patrulea în top și înregistrând cea mai mare creștere. Xiaomi, în schimb, scade de la 15,2% la 14,9%, sub Honor, acum.
Dar cea mai mare scădere a fost înregistrată de Huawei, care are acum doar 6,2% din piață, în scădere de a 15%. Ultimul brand care apare în acest clasament este Realme, separat de Oppo, care are 2,6% din piață. Vânzările Oppo includ OnePlus, vânzările Xiaomi includ Redmi și vânzările Vivo includ și iQOO.
În urmă cu doar câțiva ani, Huawei și Honor dețineau aproape jumătate din piața din China, fiind liderul incontestabil în vânzări domestice și pe locul al doilea la nivel mondial, în urma Samsung. De asemenea, Apple avea o cotă de piață foarte mică la acel moment, iar acum se apropie de 20% din vânzările totale de telefoane vândute în China.
sursa: Counterpoint