Încă dinainte să anunțe o ofertă pentru cumpărarea Twitter, Elon Musk avea planuri mărețe pentru rețeaua de socializare. De când a fost acceptată oferta sa, de a cumpăra rețeaua pentru 43 de miliarde de dolari, acesta tot oferă detalii despre cum plănuiește să îmbunătățească experiența utilizatorilor, dar și profiturile companiei. Se pare că Twitter va încerca să atragă foarte mulți utilizatori noi, în timp ce abonamentele plătite vor fi mult mai agresiv promovate.
Twitter avea la sfârșitul anului 2021 în jur de 220 de milioane de utilizatori activi lunar. Față de miliardele de utilizatori ale Facebook, Instagram sau TikTok, acest număr pare destul de mic. Adevărul este că Twitter este foarte popular doar în SUA, în timp ce în alte țări este o rețea mai de nișă. Conform noilor proiecții ale lui Musk, sub conducerea sa, numărul de utilizatori s-ar putea mări de patru ori în următorii 6 ani.
Acesta spune în documentele pe care le-a depus pentru achiziție că plănuiește ca în 2025 să atingă 600 de milioane de utilizatori activi lunar, iar în 2028 să ajungă până la 930 milioane. De asemenea, în următorii 6 ani, Musk se așteaptă să aibă 104 milioane de utilizatori plătitori de abonamente. Nu este clar însă ce vor oferi aceste abonamente.
Este posibil să fie vorba despre o zonă plătită a rețelei, accesibilă doar anumitor utilizatori, sau accesul la anumite avantaje pe rețea pe care cei care nu plătesc le au, precum eliminarea reclamelor. De asemenea, ar putea fi vorba despre taxarea companiilor și politicienilor pentru publicarea de mesaje pe Twitter.
Cert este că Musk se așteaptă ca Twitter să înregistreze încasări de 26,4 miliarde de dolari pe an în 2028, adică de cinci ori mai mult decât a încasat în 2021 (5 miliarde). Creșterea ar veni din surse noi de venit, întrucât acum 90% din bani vin din reclame. Proiecțiile lui Musk spun că în 2028 doar 45% din venituri ar veni din reclame. În 2028, 12 miliarde ar fi încasări din reclame și 10 miliarde din abonamente.
sursa: Engadget