Se întâmplă într-o piață mai puțin importantă pentru Google, transformată într-un experiment în care aplicația Google Messages afișează la fel de multe reclame pe cât mesaje.
Google Messages este o „soluție” la îndemână pentru Google, facilitând livrarea de reclame garantat să fie afișate pe vasta majoritate a utilizatorilor de Android.
Aparent, problema ar ține de sistemul RCS, o tehnologie auxiliară menită să faciliteze livrarea automată de conținut media pe dispozitivele utilizatorilor. În mod normal, doar anumiți furnizori ar trebui să fie acceptați, pe baza unui cod QR care să ateste statutul “Verified Business”. În schimb, cineva pare că a găsit o cale pentru obținerea acestei permisiuni în mod automat, rezultând un asalt permanent cu reclame ce ar fi trebuit să fie permise doar unui grup restrâns de parteneri Google.
If you’re wondering just how bad the ads in Google Messages can get, I got all these in just the last 7 hours. Amazing.
No normal consumer should have to face this on a basic & necessary phone app.@lockheimer, is this what RCS & Chat features are meant to be? https://t.co/a2i7H6xRYW pic.twitter.com/KqxFATDwwG
— Ishan Agarwal (@ishanagarwal24) May 17, 2022
Singura soluție pentru gestionarea situației apărute este raportarea manuală a conturilor care abuzează de aceste privilegii, însă măsura funcționează doar la nivel punctual și nu pentru toți utilizatorii de Android vizați de reclamele respective.
În mod ironic, situația apare după ce Google a promovat sistemul RCS ca pe un succesor la tehnologiile SMS și MMS, considerate arhaice. Acum aflăm și de ce.