După ce în 2020, Samsung Display și-a vândut fabrica de ecrane LCD din China unui consorțiu format din companii locale, măsura a fost la fel de repede inversată după ce criza de componente și efectele pandemiei COVID au indus o cerere neașteptat de mare pentru ecrane, orice fel de ecrane.
Aparent, Samsung a vrut să închidă business-ul cu LCD-uri încă din anul 2021, însă condițiile pieței au lăsat suficientă cerere pentru continuarea activității. Decizia finală ar fi fost luată abia anul acesta, măsura închiderii ultimii fabrici Samsung specializată pe ecrane LCD apărând mai întâi în presa sud-coreeană.
În loc de vânzarea directă a fabricilor vizate, Samsung ar fi optat de această dată pentru planuri de retehnologizare, profitând de faptul că echipamentele necesare pentru producție OLED au devenit între timp suficient de accesibile, încât să poată fi instalate și pentru livrarea de soluții low-cost, în fabrici mai puțin avansate.
Principalul argument pentru decizia companiei sud-coreene pare să fie cererea tot mai mare pentru ecrane OLED, alternativa LCD pierzând teren inclusiv pe segmentul produselor smartphone de buget. Pur si simplu, cererea pentru ecran LCD a intrat prea mult în declin, doar producătorii dispuși să vândă la prețuri aproape derizorii supraviețuind în aceste condiții.
Totuși, încetarea producției de ecrane LCD pare că se referă strict la versiunea de bază a acestei tehnologii, soluții mai avansate precum Qunatum Dot continuând să aibă susținere, mai ales pe segmentul ecranelor pentru televizoare.