Volvo a semnat un parteneriat cu Epic Games pentru utilizarea motorului grafic Unreal. Acesta va fi implementat pe ecranele implementate în viitoarele mașini, pentru realizarea de reprezentări grafici realiste ale elementelor pe care senzorii mașinii le detectează. De asemenea, Unreal Engine va face mai simplă dezvoltarea de interfețe animate și ușor de folosit pe ecranul tactil, ceva ce dă bătăi de cap multor companii din domeniul auto.
Tehnologia de la Epic Games va fi folosită în special pentru realizarea așa-numitei „Human-Machine Interface”, adică interfața grafică pe care utilizatorii o vor folosi zi de zi la bordul mașinii. Epic Games va ajuta Volvo în dezvoltarea design-ului acestei interfețe, cu supraveghere din partea Volvo, pentru a asigura că aceasta și utilizarea ei respectă cele mai stricte reguli de siguranță, pe care și-a construit producătorul suedez de mașini întreaga reputație.
Unreal Engine este ușor de folosit, însă este și o tehnologie foarte puternică, permițând reprezentarea realistă a elementelor de pe ecran. Astfel, modelul mașinii și mediul înconjurător ar putea fi afișate pe ecranul mașinii într-un mod foarte apropiat de realitate. Astfel, utilizatorii nu trebuie să învețe o nouă „limbă” vizuală cu reprezentări abstracte ale unor elemente de pe ecran, putând vedea pe ecran totul cu un aspect realist.
Reprezentanții Volvo spun că prin simplificarea reprezentărilor grafice a elementelor detectate de senzorii exteriori, utilizatorii nu vor mai fi suprasolicitați la volan și vor putea procesa informația oferită mai ușor. Companiile vor lucra împreună și pentru simplificarea afișării altor elemente de pe ecran, precum autonomia vehiculelor electrice, navigația sau viteza.
Nu este însă clar când vom vedea primele mașini cu interfețe bazate pe Unreal Engine de la Volvo pe străzi. Acesta este un parteneriat pentru „următoarea generație” de mașini a companiei suedeze. Totuși, aceasta nu este prima companie auto care apelează la Epic Games. Anterior, noul Hummer EV, dezvoltat de General Motors, a aplicat aceeași strategie pentru sistemul de infotainment de la bord, dezvoltând totul cu ajutorul Unreal Engine.
sursa: The Verge