Autoritatea Kraftfahrt-Bundesamt, responsabilă de siguranța circulației pe drumurile din Germania, solicită producătorului Tesla să recheme nu mai puțin de 59129 autoturisme pentru remedierea unei probleme care ține de siguranța în caz de accident.
Sesizarea vizează autoturisme Tesla Model 3 și Model Y produse în anul 2022 și echipate cu o revizie disfuncțională a sistemului eCall, impus ca dotare obligatorie pentru toate modelele de autoturisme noi comercializate pe teritoriul UE. Responsabil cu apelarea automată a numerelor de urgență, atunci când senzorii încorporați sesizează producerea unui accident de circulație, sistemul a nu ar funcționa corespunzător, sau deloc.
Așa cum deseori se întâmplă la vehiculele Tesla, problema nu este neapărat una de hardware, ci mai degrabă de software. Însă din păcate, sistemul respectiv funcționează în mod semi-independent de computerul autoturismului, astfel că aplicarea patch-ului respectiv trebuie făcută de un tehnician Tesla, folosind echipamente specializate disponibile doar la centrele service autorizate.
Mașinile vizate de rechemare au fost produse exclusiv la fabrica Tesla de lângă Berlin, ajungând la cumpărători de pe teritoriul UE.
Acesta nu este nici măcar primul incident de acest tip, 3 dintre cele 11 ordine de rechemare fiind emise pentru mașinile Tesla vizând aplicarea de patch-uri pentru corectarea unor probleme software. Unul dintre cele mai grave a fost remediat la mașinile Tesla produse între anii 2021-2022, bug-ul de natură software cauzând supraîncălzirea și blocarea consolei de bord, utilizatorii pierzând în mers accesul la informații și funcții esențiale, precum viteza de deplasare și controlarea ștergătoarelor sau a farurilor.