Telefoanele pliabile sunt de câțiva ani pe piață, însă abia recent putem spune că acestea au ajuns în „mainstream”, întrucât se vând cam 10 milioane de unități anual, majoritatea (peste 7 milioane) din seria Galaxy Z de la Samsung. Compania sud coreeană spune însă că se așteaptă ca, în curând, telefoanele pliabile din seriile Flip și Fold să depășească vânzările seriei de flagship-uri „tradiționale”, Galaxy S, chiar și după ce aceasta a fost unită cu seria Note, cu modelul S22 Ultra.
Pentru Samsung, spre diferență de alte companii din piață, zona de telefoane pliabile nu pară să fie doar o alternativă la smartphone-urile tradiționale și nici o serie secundară, pentru cei care vor un dispozitiv „diferit”. Samsung consideră că acesta este viitorul dispozitivelor portabile, iar în 2025, compania se așteaptă ca mai mult de 50% din vânzările sale de telefoane mobile din zona premium să fie cu ecran pliabil.
„Până în 2025, dispozitivele pliabile vor reprezenta mai mult de 50% din totalul de livrări de smartphone-uri premium […] pliabilele vor deveni noul standard pentru smartphone-uri.”, a declarat TM Roh, Președintele diviziei de mobile Samsung.
Aceste declarații ar putea avea mai multe implicații. În primul rând, Samsung pare că se concentrează din ce în ce mai mult pe smartphone-uri tradiționale din zona mid-range, acolo unde livrează cu adevărat volume impresionante. În timp ce rivalul său principal din piață, Apple, are în fiecare an telefoane premium din cea mai recentă generație în topurile de vânzări la nivel mondial, Samsung nu ajunge în acele topuri decât cu telefoane foarte ieftine. Astfel, producția de telefoane Galaxy S ar putea oricum să scadă în următorii ani, iar capacitatea de producție dedicată acestora să fie mutată către Galaxy Z. În 2021, Samsung a vândut între 20 și 25 milioane de smartphone-uri din gama Galaxy S21.
Între timp, alte companii din piață fie lansează telefoane concurente cu producție limitată la puține unități. Acestea sunt în general păstrate pentru piața din China, unde există puțină concurență de la brand-urile locale. În restul lumii, Samsung domină piața, iar faptul că este primul brand major care oferă astfel de dispozitive la nivel mondial ar putea să îi ofere un avantaj pe termen lung, atunci când și alții vor începe să ofere astfel de dispozitive.
Apple, care în general explorează noi direcții abia după ce acestea ajung la o oarecare maturitate, pare să fie absentă de pe piața de telefoane pliabile. Între timp, Samsung pare să creadă că această maturitate este deja aici, sau va veni în următorii doi ani.
sursa: Korea Herald