Google promite să livreze ”conținut de mai bună calitate” pe Google Search, reducând vizibilitatea conținutului de calitate îndoielnică și neoriginal în listele cu rezultate la căutări.
Promițând să dea încă o lovitură site-urilor care „trăiesc” din clickbait, livrând conținut plagiat după alte site-uri sau creat doar pentru generarea de afișări, Google ajustează prioritatea la afișare a rezultatelor Google Search. Afectând deocamdată doar versiunea în limba engleză a motorului de căutare, noii algoritmi țintesc să reducă vizibilitatea conținutului de calitate scăzută, care vizează mai degrabă atragerea de clicuri decât livrarea unor informații utile pentru cititori.
„Această actualizare a clasamentului vă va ajuta să vă asigurați că conținutul neoriginal și de calitate scăzută nu se clasează foarte bine la Căutare, în special pentru materiale educaționale online, divertisment, cumpărături și conținut legat de tehnologie”, precizează Google într-o postare pe blog.
Din perspectiva creatorilor de conținut, modificarea va recompensa site-urile care îi fac pe vizitatori să simtă că au găsit ceea ce caută, în timp ce site-urile care nu au o abordare axată pe oameni vor deveni mai puțin vizibile în rezultatele căutării. Google a dat ca exemplu site-uri care preiau conținut din alte locații web fără a oferi informații în plus sau măcar un punct de vedere diferit.
Cea mai recentă îmbunătățire va penaliza și site-urile web care publică conținut automat copiat direct de pe alte site-uri web. Cu toate acestea, site-urile web care potrivit algoritmilor Google, conțin „informații unice, autentice”, sunt probabil să apară primele în rezultatele căutării.