Doritorii nu trebuie decât să caseze actuala mașină, primind la schimb un cupon rabla pe care îl pot folosi la achiziționarea unei biciclete electrice.
Spre comparație, cuponul rabla obținut la casarea unui autoturism în România, este de sub 2000 euro în cazul achiziționării unui alt vehicul pe combustie, sau până la 10000 euro în cazul achiziționării unui autoturism cu propulsie complet electrică. Nimic însă despre achiziționarea de biciclete electrice, subiectul fiind tratat de autorități cam cu aceeași prioritate ca și amenajarea de trasee dedicate pentru biciclete.
Comparat cu folosirea autoturismului personal, chiar și în echipare EV, bicicleta electrică este de departe soluția cea mai apropiată de idealul costurilor zero. Practic, chiar și cea mai ineficientă bicicletă electrică poate acoperi aproximativ 100Km cu un consum de doar 1 KWhr, consumul fiind de până la 20 de ori mai mic decât în cazul unui autoturism cu propulsie electrică.
De aceeași părere par să fie și autoritățile din Franța, care se gândesc acum să valorifice infrastructura existentă de trasee pentru biciclete, susținând în mod activ înlocuirea autoturismelor personale cu biciclete. Iar bugetul de 4000 euro acordat sub formă unei deduceri din prețul viitoarei biciclete electrice deschide opțiuni foarte interesante. Practic, poți schimba rabla ta ruginită cu o bicicletă electrică aproape de lux. Iar dacă chiar vrei să faci sport, află că poți achiziționa și o bicicletă tradițională fără motorizare electrică, sub aceeași limită de buget generos.
Subvenția introdusă mai întâi în țări precum Olanda, Danemarca și Germania a fost crescută după ce un studiu comandat de autoritățile franceze a concluzionat că planul chiar funcționează, reducerea amprentei de poluare și a risipei de energie depășind cu mult tranziția la un autoturism cu propulsie EV. Potrivit estimărilor actuale, până la 9% dintre posesorii de autoturisme cu motorizare pe combustie ar putea opta pentru o bicicletă electrică, până în anul 2024. Spre comparație, doar 3% dintre posesorii de biciclete din Franța folosesc modele electrice, comparat cu 27% pe teritoriul Olandei.
Politica este modelată după un alt program de mare succes din Lituania , unde cetățenii se califică pentru o subvenție de până la 1.000 euro la achiziționarea unei noi biciclete electrice, scuter, motorete, motociclete sau chiar credite pentru transportul public, renunțând doar la mașina pe combustie deținută anterior.