Țintind cel mai probabil maximizarea afișărilor și implicit a veniturilor, Google a ascuns numărătoarea atașată butonului Dislike. Lansată fără această opțiune, rețeaua TikTok adaugă abia acum butonul Dislike, rămânând de văzut cu va influența acesta dinamica de propagare a conținutului distribuit de utilizatori.
Cel puțin la nivel teoretic, cei care doresc să-și exprime dezacordul față de conținutul nepotrivit sau de slabă calitate distribuit pe TikTok, vor putea face asta prin simpla activare a butonului Dislike. Desigur, în practică lucrurile nu sunt chiar atât de simple, platforma administrată de ByteDance generându-și profiturile mai ales prin viralizarea de conținut de calitate cel puțin discutabilă. Pusă în acest context, introducerea butonului Dislike ar părea mai degrabă ca un act de auto-sabotaj.
Potrivit descrierii oficiale, butonul Dislike va permite utilizatorilor să identifice și marcheze comentariile nepotrivite sau irelevante, ajutând astfel sistemele automate de moderare deja active pe platformă.
Totuși, dincolo de potențialul pentru moderare pozitivă a conținutului TikTok, administratorul ByteDance are de gestionat și posibilitatea folosirii abuzive, butonul Dislike prezentând o modalitate facilă de a prăbuși reputația unei postări sau vedete TikTok.
Cel mai probabil, butonul Dislike va debuta pe TikTok mai mult ca o opțiune „de formă”, rămânând de văzut dacă îl vor putea include cu adevărat în lunga listă de paramentrii folosiți pentru evaluarea conținutului de pe platformă. De altfel, nici YouTube nu se află într-o poziție mai bună, studii independente arătând că folosirea butonului Dislike este în mare parte inutilă.