Apple a anunțat săptămânile trecute o creștere a prețurilor pentru cumpărăturile digitale făcute în magazinul său de aplicații, App Store. Această creștere afectează, desigur toți clienții Apple, fie că folosesc un iPhone, iPad sau MacBook, însă, neașteptat, chiar și utilizatorii de Android par să sufere din cauza acestor creșteri de prețuri. Niantic, compania din spatele jocurilor de mobil de succes precum Pokemon Go și Ingress, a decis să aducă prețurile produselor de pe Android la același nivel cu cele de pe iOS.
Prețurile de pe App Store au crescut cu aproximativ 20% în anumite regiuni, în special cele în care plățile se fac în Euro. Astfel, conținutul care costa 0,99 euro în trecut a ajuns la 1,19 euro, iar cel care era la 9,99 euro, a ajuns 11,99 euro. Probabil pentru a nu crea un avantaj pentru o platformă sau cealaltă, Ninantic a decis ca prețurile obiectelor digitale din jocurile lor să fie la fel pe toate platformele. Astfel, chiar dacă Apple a forțat prețurile în sus, acestea cresc și în jocurile de Android.
Desigur, aceasta este doar decizia unui singur producător de jocuri, și nu este încă regula din industrie. Totuși, creșterea de preț pe Android este cumva „artificială”, întrucât Google nu a impus comisioane mai mari sau creșteri de preț. Asta înseamnă că vânzările de pe Android vor fi mai profitabile pentru Niantic în urma acestei scumpiri, în timp ce cumpărăturile de pe iPhone vor aduce la fel de mulți bani ca înainte de inflația ultimilor ani.
Rămâne de văzut dacă și alți dezvoltatori de aplicații vor aplica aceeași strategie, sau vor prefera să vândă mai ieftin pe Android, oferind astfel un avantaj magazinului Google, care nu a impus încă creșteri de preț asupra conținutului listat pe Play Store.
sursa: Phone Arena