Criticat pentru modul în care „ajustările” făcute algoritmilor Facebook au umplut feed-ul cu conținut de slabă calitate sau pur și simplu irelevant pentru utilizatori, Meta va permite celor din urmă să aleagă tipurile de postări pe care ar vrea să le vadă.
Metoda, suficient de simplă încât ar putea să funcționeze destul de bine , se bazează pe afișarea unui dialog de tipul arată mai mult / arată mai puține postări de tipul acesta. Diferită de butonul Like, alegerea va instrui algoritmii Facebook să-și scoată News Feed mai multe postări de tipul respectiv, atât distribuite de pagina respectivă, cât și de la alte pagini de Facebook cu specific similar (modă, auto, sport, stiri de interes general, etc). În schimb, folosirea opțiunii Show Less ar trebui să reducă, măcar temporar, prioritatea în Feed a respectivei categorii de postări.
„Oferind mai multe modalități de a include feedback direct în clasamentul Feed, facem sistemele noastre de inteligență artificială mai inteligente și mai receptive”, spune compania.
La început, dialogul cu opțiuni va apărea periodic feed-ul de conținut, Facebook încercând să familiarizeze mai întâi utilizatorii cu noua funcție. Însă chiar și așa, cei care doresc să urgenteze personalizarea propriului feed pot accesa oricând opțiunile „Afișați mai multe” și „Afișați mai puțin”, atingând meniul cu trei puncte prezent în colțul dreapta-sus al fiecărei postări.
Totodată, Facebook adaugă și opțiuni prin care vei putea alege dacă să vezi în News Feed mai multe postări distribuite de membrii familiei și prietenii din listă, reducând afișarea postărilor distribuite pe grupuri sau de paginile pe care le urmărești.