Idea propusă de oameni de știință din Rusia este susținută și cu un studiu de fezabilitate, sugerând folosirea de micro-sateliți reflectorizanți, aranjați ca și „pixeli” pe orbita Pământului pentru a forma mesaje publicitare temporare, vizibile pe distanțe de sute de kilometri.
Sistemul bazat pe folosirea de sateliți CubeSat plasați pe orbite de joasă altitudine va putea fi dimensionat conform bugetului de publicitate alocat de client, dimensiunea și claritatea mesajului crescând odată nu numărul de „pixeli” închiriați.
Vestea bună este că sistemul bazat pe sateliți acoperiți cu materiale puternic reflectorizante se bazează pe lumina soarelui, funcționând doar pentru o perioadă scurtă de timp, la apusul și răsăritul soarelui. Astfel, noaptea va rămâne „nepoluată” cu reclame pe cer.
Potrivit studiului publicat, o astfel de+ afacere poate fi începută cu costuri relativ mici, cheltuiala inițială cu lansarea flotei de micro-sateliți fiind recuperată ulterior din milioanele de dolari obținute prin vânzarea spațiului publicitar de pe cer.
Spre deosebire de sateliții obișnuiți de comunicații, cei folosiți pentru alcătuirea de mesaje publicitare vor fi plasați pe orbite sincronizate cu zona de crepuscul. În acest mod, mesajul redat va apărea pe cer exact la momentul potrivit, deplasându-se pe direcția în care tocmai ce a apus soarele. În schimb, poziția relativă a sateliților față de soare rămâne fixă, păstrând mesajul vizibil și pentru observatorii din zona următorului fus orar.
Comandat fie prin mascarea selectivă a panourilor reflectorizante, sau prin repoziționarea fizică a micro-sateliților aflați pe orbită, serviciul publicitar va putea fi închiriat pentru afișarea de mesaje diferite, în funcție de regiunea geografică a publicului țintă.