După ce a reușit doar să stârnească furia utilizatorilor care, bombardați deja cu reclame, au descoperit că nu mai pot viziona clipuri YouTube la setări de calitate 4K decât pătând plătind pentru abonamentul YouTube Premium, Google a decis să pună captă experimentului considerat un eșec.
Pornind cu testarea de reclame interminabile înaintea clipurilor pentru a vedea cât de mare este răbdarea utilizatorilor înainte să treacă la abonamentul Premium, administratorul YouTube a plusat și cu un experiment ce restricționa și opțiunea pentru rezoluție 4K. Dacă planul reușea, opțiunea de calitate 4K (și peste) urma să fie trecută pe lista de avantaje rezervate abonaților YouTube Premium, Google câștigând încă un argument pentru convingerea celor încă neabonați.
Pornind de la experiențele câtorva utilizatori YouTube, ce au dezvăluit prin screenshot-uri de pe telefoanele și PC-urile lor că Google se pregătește de extinderea abonamentului Premium și în zona de „calitate”, informația a circulat rapid pe site-urile de profil, cu reacții suficient de negative încât să determine abandonarea (măcar temporară) a acestui plan. Astfel, vom putea să urmărim și mai departe tot conținutul YouTube fără limitări în ce privește calitatea imaginii, costurile serviciilor fiind acoperite de reclamele afișate înaintea sau în tipul clipurilor.
YouTube a efectuat testul pentru a „măsura” reacțiile utilizatorilor atunci când o anumită este ascunsă în spatele abonamentului premium. Într -un tweet acum șters , compania i-a spus unui utilizator care a primit solicitarea să facă upgrade pentru deblocarea opțiunii de calitate 4K de includerea în „experimentul nostru pentru a cunoaște mai bine preferințele de funcții ale telespectatorilor Premium și non-Premium”.
YouTube a confirmat sfârșitul experimentului printr-o postare pe Twitter: „spectatorii ar trebui să poată accesa acum setarea calitate 4K fără abonament Premium”. Deci, toți utilizatorii pot viziona acum videoclipuri la cea mai înaltă rezoluție fără a plăti pentru un abonament.