Măsura prin care Apple speră să compenseze declinul vânzărilor de telefoane prin creșterea veniturilor obținute din reclame va intra în vigoare de săptămâna viitoare. Astfel, începând cu 25 octombrie utilizatorii iPhone, iPad și Mac vor vedea mai multe reclame afișate și mai vizibile pe platformele administrate de Apple, precum Search și Maps.
Veniturile au fost până acum generate din câteva surse: reclame afișate pentru căutările în App Store, anunțuri pe hărțile Apple News, secțiunea de știri Apple Stocks și, ocazional, reclame cu vizibilitate/tarife mari care sunt afișate în timpul competițiilor sportive din SUA.
Astfel, Apple va afișa reclame și în aplicațiile preinstalate pe dispozitive (ex. iPhone și iPad). Totodată, compania și-a anunțat clienții de publicitate că vor începe să vadă mai multe anunțuri în App Store. Noile secțiuni de anunțuri din iOS 16 vor permite agenților de publicitate să plaseze mesaje promoționale la secțiunea Today Tab din App Store, precum și în partea de jos a paginilor de produse pentru alte aplicații.
Pe măsură ce creșterea vânzărilor hardware Apple a încetinit în ultimii 5-6 ani, Apple a continuat să diversifice oportunitățile de venituri ale diviziilor sale de servicii, inclusiv business-ul de reclame. Apple a intrat pentru prima dată în piața de reclame sub conducerea CEO-ului Steve Jobs, cu platforma iAd lansată în anul 2010. Planul era ca dezvoltatorii să plaseze reclame tip banner în aplicațiile de iOS direct prin Apple, în loc să apeleze la terțe servicii precum Google AdMob. iAd a fost în mare parte un eșec și a fost întrerupt câțiva ani mai târziu.
Dacă până acum, compania americană a fost criticată pentru modul în care plănuiește extinderea propriei afaceri de publicitate, de acum începem să vedem și primele „rezultate” concrete, reclamele nou afișate în tab-ul Today fiind marcate cu un icon pe fundal albastru. Dintr-un motiv nu foarte clar, Apple dorește ca reclamele nou livrate să fie demarcate de alte recomandării afișate până acum.
Având în vedere poziționarea Apple ca și producător de dispozitive premium, planul de creștere a veniturilor prin afișarea mai multor reclame în App Store este cel puțin riscant pentru compania americană, agasarea utilizatorilor cu mesaje publicitare prea insistente sau afișate în locuri nepotrivite putând eroda imaginea de brand și motiva un eventual exod al utilizatorilor către alte ecosisteme rivale.