2022 pare să fie anul scumpirilor în domeniul tehnologiei. După o criză care a dus la lipsa multor categorii de produse pe rafturile magazinelor în 2020 și 2021, companiile apelează la creșteri de prețuri pentru a recupera pierderile, pentru a combate inflația, dar și pentru a acoperi costurile în creștere. După ce a scumpit iPhone, iPad și MacBook-urile, Apple scumpește acum și o parte dintre serviciile sale online, precum Apple Music și TV+.
Apple Music, serviciul de muzică de la Apple, se va scumpi, pentru început în SUA, cu un dolar. Această creștere reprezintă doar 10% din valoarea originală a abonamentului, de la 10 dolari la 11 dolari americani. Astfel, Apple Music devine acum mai scump decât Spotify în SUA. În România însă, cele două servicii costă 24, respectiv 25 de lei pe lună.
Și serviciul Apple Music pentru planul familial, care costa 15 dolari, urcă acum la 17 dolari, o scumpire cu 13,3%. Abonamentul anual crește de asemenea cu 10%, de la 100 la 109 dolari americani.
Apple justifică scumpirea prin creșterea costurilor de licențiere a muzicii, dar, în același timp, asigură clienții că artiștii vor primi astfel mai mulți bani din fiecare redare a fanilor. Există de câțiva ani o discuție în jurul faptului că numai artiștii internaționali foarte mari primesc sume de bani decente de pe urma stream-urilor de muzică de pe servicii de acest gen, iar Apple pare să încerce să mute discuția în această direcție, sugerând că plătește mai bine decât alte companii.
Apple TV+, un serviciu de streaming care momentan nu există în România, va fi scumpit de la 5 dolari pe lună la 7 dolari, adică va înregistra o creștere de 40%. Prețul pentru abonamentul anual crește de la 50 le 70 de dolari americani. Apple justifică în acest caz creșterea de preț prin conținutul din ce în ce mai bogat al platformei. La lansare, în 2019, serviciul nu avea decât câteva seriale și filme, însă acum oferă multe seriale și filme premiate, cu multiple sezoane, noi documentare și multe alte emsiuni exclusive, inclusiv stream-uri live ale meciurilor de baseball din liga americană MLB. Anul viitor va începe să transmită și meciuri de fotbal din MLS.
Odată cu aceste scumpiri, și abonamentul Apple One, care include cele două servicii, alături de Arcade, iCloud+ și Fitness+ cresc. Cel de bază crește de la 15 la 17 dolari pe lună, cel de familie crește de la 20 la 23 de dolari, iar cel mai scump de la 30 la 33 de dolari.
Apple va anunța utilizatori pe e-mail cu 30 de zile înainte ca prețul pe care îl percepe pe fiecare abonament individual să crească.
sursa: Phone Arena