Twitter publică statistici ”devastatoare” pentru Elon Musk, confirmând exodul celor mai activi utilizatori ai platformei

26.10.2022
Twitter publică statistici ”devastatoare” pentru Elon Musk, confirmând exodul celor mai activi utilizatori ai platformei

Chiar înainte de a fi tranzacționat către miliardarul Elon Musk la un preț per-acțiune mult supraevaluat, Twitter publică un studiu care arată o scădere dramatică a interesului din partea unora dintre cele mai importante categorii de utilizatori.

Nu este clar de ce actualii proprietari ai platformei dezvăluie asemenea informații tocmai acum când, obligat de procesul pe care este pe cale să îl piardă împotriva acționarilor Twitter, șeful SpaceX este pe cale să-și dea acordul final pentru cumpărarea platformei de microblogging. Cert este că analiza publicată pare să arate declinul Twitter, platforma pierzând mai ales așa numiții „heavy tweeters”, cei mai activi utilizatori care deși numără mai puțin de 10% din totalul utilizatorilor înregistrați, sunt responsabili pentru mai mult de 90% dintre teweet-urile distribuite. Printre aceștia se numără inclusiv „vedetele” cu număr foarte mare de urmăritori, esențiali pentru supraviețuirea pe termen lung a platformei.

Potrivit raportului marcat „pentru uz intern” și numit ” Unde s-au dus tweeterii?”,  contribuția tweeter-ilor cei mai vocali ai platformei a cunoscut un ”declin absolut” de la începutul pandemiei COVID–19, tendință care s-a păstrat până în prezent. Potrivit definiției oferite, tweeterii grei sunt acei utilizatori care se conectează la Twitter șase sau șapte zile pe săptămână și tweetează de trei până la patru ori pe săptămână.

Problema este că tocmai această populație în scădere de utilizatori activi generează aproximativ jumătate din veniturile globale ale Twitter, plecarea lor lăsând platforma de microblogging într-o situație nu foarte diferită de cea a rețelei Facebook, unde mulți intră să vadă ce mai e nou, dar aproape nimeni nu postează lucruri interesante.

Raportul intern al Twitter menționează, de asemenea, un studiu al companiei, care a constatat că subiectele populare în mod tradițional de pe platformă, cum ar fi știrile, sporturile, divertismentul, sporturile și celebritățile sunt în declin în rândul utilizatorilor de limbă engleză, a raportat Reuters.

Pe de altă parte, postările despre criptomonede și conținutul NSFW (nuditate/pornografie, scene de violență), au devenit subiectele de interes cu cea mai rapidă creștere în ultimii doi ani. Twitter a evidențiat, de asemenea, în documentul său intern, că pierde un număr „devastator” de utilizatori activi interesați de modă sau celebrități, acești utilizatori migrând spre platforme alternative precum Instagram sau TikTok.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult