Planurile Apple pentru consolidarea veniturilor prin vânzarea de reclame folosind platformele administrate (ex. App Store) pare că s-a lovit de o „mică” problem, utilizatorii fiind inundați cu reclame pentru servicii interzise, sau pur și simplu nepotrivite vârstei.
Spre exemplu, publicul de orice vârstă a fost bombardat cu reclame pentru jocuri de noroc. În mod convenabil, reclamele pentru servicii care promit „vindecarea” dependenței rezultată din frecventarea jocurilor de noroc pot apărea în aceeași pagină, încât toată lumea să știe de unde și încotro se îndreaptă.
În mod evident, astfel de „surprize” au fost de mult anticipate de veterani ai pieței de publicitate, precum Google și Meta, însă nu și de Apple, gigantul american aparent intrând din postura de „amator” care acceptă orice fel de clienți fără a înțelege prea mult consecințele.
Recent, Apple a anunțat că va permite companiilor să-și facă publicitate în App Store și chiar paginile aplicațiilor din catalog, folosind recomandarea „S-ar putea să-ți placă” afișat chiar în pagina aplicației respective. Aproape imediat, dezvoltatorii au început să arate exemple de reclame pentru aplicațiile de jocuri de noroc recomandate în aplicațiile lor.
Twitter este, de asemenea, o altă „victimă” a reclamelor neadecvate, confirmate folosind capturi de ecran ce arată tot felul de reclame pentru jocuri de noroc alăturate celor pentru servicii pentru „vindecarea” dependenței, afișate indiferent de vârsta declarată a utilizatorului. Lista poate continua cu servicii de video chat propuse vizitatorilor Apple Books și servicii de dating, promovate ca și soluții care îmbunătățesc relațiile existente.
Apple nu a clarificat cât timp va dura până ce ajustările politicilor de postare prezentate clienților de publicitate vor intra în aplicare. De asemenea, nu este clar ce alte categorii de anunțuri au fost suspendate de la afișare. Regulile Apple pentru publicitatea în App Store listează aplicațiile legate de jocurile de noroc, alcoolul, dating și procurarea de medicamente drept „restricționate”, ceea ce înseamnă că există reguli speciale despre unde pot fi afișate. Limitările se referă în principal la legi și nu la ceea ce este de bun gust sau potențial dăunător; Apple precizează că reclamele la jocuri de noroc sunt „interzise sau limitate în unele țări și regiuni”, dar nu spune nimic despre condițiile exacte care guvernează folosirea acestora.