Spotify este unul dintre cei mai mari critici ai politicilor Apple referitoare la App Store. După ce compania a fost nevoită să renunțe la posibilitatea de abonare prin intermediul aplicației de iPhone, acum este nevoită să renunțe și la comercializarea de cărți în format audio. Motivul este același pe care toată lumea îl știe deja: Apple dorește comision de 30% din aceste tranzacții, iar Spotify nu dorește să fie nevoită să crească prețurile pentru a putea face asta.
Serviciul de streaming Spotify s-a dezvoltat în ultimii câțiva ani în două noi direcții. Podcast-urile s-au dovedit a fi foarte de succes, iar compania a încheiat un parteneriat cu cel mai mare creator de podcast-uri din lume, Joe Rogan, pe mai mulți ani. Acum, Spotify dorește să devină un jucător important și în zona „audiobooks”. În timp ce podcast-urile sunt ușor de distribuit chiar și pe platforma Apple, întrucât majoritatea sunt complet gratuite și sunt susținute de reclame în timpul emisiunilor, cărțile sunt vândute „la bucată”.
Conform regulamentului App Store anterior, Spotify putea să permită accesarea zonei de audiobooks și să trimită un e-mail pentru link-ul de cumpărare către clienți atunci când încercau să cumpere o carte. Noul regulament nu mai permite însă acest artificiu. Apple obligă companiile fie să renunțe la vânzare prin aplicație, fie să treacă la un sistem In-App Purchase, din care Apple poate retrage 30% comision din fiecare tranzacție.
Spotify a ales să nu mai permită cumpărarea de cărți din aplicație, însă cei care le cumpără prin interfața web sau de pe alte platforme vor putea să le acceseze și pe aplicația de iOS din contul lor. Pentru a-i obliga pe cei de la Spotify să se conformeze, Apple a început să le refuze actualizările pentru aplicația de mobil până când nu au fost eliminate toate mențiunile despre cumpărarea de cărți prin alte metode. De altfel, acum, Spotify spune doar că nu poți cumpăra cărți din aplicația de iOS atunci când încerci să faci asta și nu mai menționează cum poți finaliza o tranzacție.
Apple vinde la rândul său cărți audio prin intermediul aplicației sale Books. Apple nu trebuie însă să acopere și comisionul de 30%, deci face mai mulți bani de pe urma vânzărilor decât ar face concurența sa.
sursa: Android Police