Sfidând prognozele care anticipează în mod aproape unanim frânarea economiei globale, Samsung publică prognoze de vânzări foarte optimiste, anticipând nu mai puțin de 270 milioane unități smartphone livrate în 2023, cu 10 milioane mai mult decât estimarea pentru anul în curs.
Spre comparație, vârful absolut al vânzărilor de telefoane Samsung a fost atins în anul 2017, sud-coreenii reușind să livreze nu mai puțin de 320 milioane de unități, iar asta fără a se baza pe elementul de noutate al telefoanelor pliabile. De atunci, compania nu a mai trecut peste pragul de 300 milioane unități livrate. Pus în acest context, efortul Samsung pentru dezvoltarea Galaxy Fold ca și familie complet nouă de produse apare ca o forțare a unei tendințe greu sustenabilă de creștere a companiei, cu mai mult accent pe realizarea profitului din vânzări cu valoare adăugată mare, decât pe volumul numeric al dispozitivelor livrate.
Cu adevărat remarcabil este că pariul pe telefoane pliabile a și reușit, Samsung devenind nume de referință și totodată lider incontestabil pe acest segment de piață.
Continuând pe această direcție, Samsung nu va încerca „apărarea” profiturilor prin livrarea de și mai multe telefoane ieftine, pariind în schimb pe creșterea producției la gama premium, prognozând creșterea cu 80% a vânzărilor de telefoane pliabile. Astfel, din totalul de 270 milioane de unități prognozate a fi vândute până la finalul lui 2023, 210 milioane ar urma să fie telefoane Galaxy A, restul de 60 milioane unități urmând a fi repartizate între seriile Galaxy S și Z. În timp ce volumele exacte de telefoane pliabile anticipate a fi vândute anul viitor nu sunt comunicate oficial, putem fi siguri că acestea vor fi cele mai importante din punct de vedere al profitului realizat.
Altfel spus, Samsung încearcă să facă ceea ce Apple repetă cu măiestrie în fiecare an, folosind notorietatea de brand (Galaxy Fold) pentru a vinde cât mai multe produse consumatorilor convinși că nu pot găsi ceva mai bun la competiție.