Confirmând speculațiile apărute imediat după achiziția Twitter. Elon Musk confirmă modificarea regulilor de acordare a însemnului ”utilizator verificat”, astfel ca doar abonații Twitter Blue se vor mai putea bucura de acest „privilegriu”.
În plus, costul abonamentului Twitter Blue crește de la 5 la 8 dolari/lună, Musk dând de înțeles că tariful ar putea varia de la o regiune la alta, proporțional cu puterea de cumpărare a utilizatorilor din țara respectivă. Astfel, tariful menționat este confirmat în mod expres doar pentru utilizatorii din Statele Unite.
Întâlnit și la alte platforme, precum Instagram, ecusonul ”utilizator verificat” adăugat în dreptul pozei de profil ar rolul de a comunica urmăritorilor o informație esențială. Anume că acesta este contul oficial al vedetei/personalității pe care o urmăresc și nu vreuna dintre nenumăratele clone. Altfel spus, beneficiile sunt atât de partea vedetelor care sunt îndreptățite să folosească identitatea respectivă, cât și pentru utilizatorii respectivei platforme de socializare, care evită astfel să cadă în plasa diverșilor escroci și oportuniști se folosesc de faima respectivei vedete spre propriul câștig.
Potrivit CEO-ului Elon Musk, transformarea ecusonului Verified într-un privilegiu disponibil contracost este justificată prin nevoia de a face mai profitabilă platforma de microblogging.
Îndulcind oferta, cei care optează pentru un abonament Twitter Blue cu opțiunea Twitter Verified vor primi și alte avantaje, precum afișarea prioritară a răspunsurilor lăsate la tweet-uril, mențiuni și găsirea contului la căutările inițiate alți utilizatori. Potrivit aceluiași Elon Musk, afișarea prioritară la căutări este îndeosebi folositoare pentru „învingerea” spam-ului și conturilor fake de pe platformă, asigurând că utilizatorii verificați apar de fiecare dată în față.
Abonații Twitter Blue vor putea posta clipuri video și audio de lungime mai mare, iar pentru utilizatorii care au cu adevărat statutul de vedetă va putea fi aplica și un ”tag secundar” sub numele afișat.
Tot la capitolul avantaje intră și ”înjumătățirea reclamelor afișate”. Însă nu este clar despre ce categorii de reclame este vorba, sau dacă va exista și un abonament „premium”, care să te scape de toate reclamele în schimbul unui tarif mai mare.