Nava Shofu Maru, primul cargou echipat cu o velă, a încheiat cu succes primul său voiaj. Vasul, deținut de compania japoneză Mitsui O.S.K. Lines (MOL), a ajuns în portul Newcastle în această săptămână.
Sistemul folosit de Shofu Maru se numește „Wind Challenger”. O a doua navă care folosește tehnologia, dezvoltată de MOL, va fi construită în același șantier naval, Oshima Shipbuilding. Vasul respectiv ar urma să intre în serviciu în 2024 și va transporta peleți de lemn.
The world’s first bulk carrier to be partially powered by wind, the Shofu Maru, sailed into #Newcastle this morning on its maiden voyage.
The vessel’s unique hard sail will reduce greenhouse gas emissions by around 5% on its Japan-Australia journey. pic.twitter.com/RXNEqO8zB8
— Port of Newcastle (@PortofNewcastle) October 24, 2022
Din păcate, cargobotul Shofu Maru, cu o lungime de 235 de metri, va transporta cărbune (un combustibil extrem de poluant), în general pe ruta Japonia – Australia.
Citește și: Suedezii construiesc o navă cargo cu „vele”, care va transporta automobile peste Atlantic
Sistemul telescopic de vele solide, realizate din fibră de sticlă, poate reduce, în medie, la fiecare voiaj consumul de combustibil fosil al navei cu până la 8%. Întinsă complet, vela are o înălțime de 55 de metri și se poate roti la 360 de grade pentru a se adapta condițiilor de vânt.
MOL vrea să instaleze pe navele sale și sisteme de tip Flettner Rotors (rotor sails), dezvoltate de compania britanică Anemoi Marine Technologies.
Acestea sunt niște tuburi verticale uriașe care pot propulsa vasul folosind tot energia eoliană. Dacă va fi echipată și cu acest sistem, emisiile de dioxid de carbon ale navei Shofu Maru ar putea fi reduse în medie cu până la 20%.
Navele maritime comerciale sunt responsabile pentru aproximativ 3% din emisiile anuale de CO2.
Sursa: Offshore Energy