Tesla este cu un pas mai aproape de visul lui Elon Musk: de a lansa capabilitatea de condus autonom Full Self-Driving. Compania vinde această capabilitate către utilizatori deja de mulți ani, iar prețul accesului la Full Self-Driving a tot crescut, în special în perioada de pandemie. Lansată inițial la 7.000 de dolari americani, aceasta a ajuns acum 15.000 și prețul va mai crește, spune Musk. Totuși, în tot acest timp s-a lucrat pentru dezvoltarea și îmbunătățirea capabilităților mașinilor Tesla de a conduce fără ajutorul șoferului. După o perioadă de testare beta limitată, compania oferă acum tuturor celor care au plătit, posibilitatea de a testa aceste capabilități pe mașina personală.
Elon Musk a anunțat într-un mesaj publicat pe contul său de Twitter că toți clienții din SUA care au plătit în trecut pentru Full Self-Driving, pot acum să aplice pentru testare beta. Aceștia vor primi acces la aceste funcții printr-un update de software și nu vor trebui să mai stea la rând pentru a fi primiți în programul de testare. Practic, acesta este un soi de „soft launch” pentru Full Self-Driving, rezultatele testării la scară largă ducând la îmbunătățirea mai rapidă a capabilităților de condus autonom.
Tesla Full Self-Driving Beta is now available to anyone in North America who requests it from the car screen, assuming you have bought this option.
Congrats to Tesla Autopilot/AI team on achieving a major milestone!
— Elon Musk (@elonmusk) November 24, 2022
Cei interesați nu se pot înscrie pentru testare de pe smartphone sau dintr-un browser. Accesul se face exclusiv de pe ecranul mașinii, conectată la internet. Proprietarii mașinilor trebuie să ceară acces de la volan. Chiar dacă înainte, Tesla cerea utilizatorilor să aibă măcar 100 de mile conduse cu funcțiile de condus asistat numite Autopilot și un scor de siguranță de 80 pentru a accesa Full Self-Driving beta, acum, aceste cerințe au dispărut.
Din păcate, testarea se va face exclusiv în SUA, iar cei din Europa, chiar dacă au plătit pentru a avea cândva acces la Full Self-Driving, nu vor primi astfel de funcții din cauza legislației europene, care este mult mai restrictivă cu astfel de tehnologii. Chiar și în SUA, compania este sub investigații referitoare inclusiv la sistemul de condus asistat Autopilot, care ar putea fi cauza mai multor accidente, unele care au rezultat în pierderi de vieți omenești.
sursa: TechCrunch