Prima lui lună în fruntea Twitter a arătat din nou că Elon Musk nu este chiar „super-geniul” care ia decizii de business foarte inspirate. Rețeaua de socializare nu este, însă, singura companie deținută de Elon Musk care are probleme mari.
Pe lângă cele două mari firme de succes (deocamdată) pe care le controlează, Tesla și SpaceX, miliardarul are și două companii care nu au livrat lucrurile promise și probabil că nu vor face acest lucru niciodată. Acestea sunt The Boring Company și Neuralink. Despre cea de-a doua vom vorbi într-un articol, separat.
Prin The Boring Company, Musk a promis să rezolve problema traficului aglomerat din marile orașe. El a propus tuneluri subterane care să transporte, într-un mod autonom, mașinile din punctul A în punctul B, departe de ambuteiajele de la suprafață. Mai simplu, mașina intră în sistem, este urcată pe o platformă și dusă la destinație fără a-și folosi propriile mijloace de propulsie. Însă criticii au susținut mereu că aceasta este o modalitate de transport mai scumpă și mai puțin eficientă decât… transportul în comun. Nu mai bine dezvoltăm rețelele de metrou, liniile de cale ferată și convingem/stimulăm oamenii să le folosească?
Ideea originală din spatele The Boring Company:
Singurul proiect finalizat de The Boring Company este în Las Vegas. În tunelul respectiv nu există platforme autonome care transportă mașinile (doar modele Tesla sunt acceptate), ci automobilele circulă, ca la suprafață, folosind propriile motoare și pe căi de rulare foarte înguste, acoperite cu asfalt. Nu e de mirare, astfel, că în perioadele aglomerate în tunelul lui Elon Musk s-au produs, de asemenea, ambuteiaje. Unii experți în siguranță publică nici nu vor să se gândească ce s-ar întâmpla într-un astfel de tunel, plin de vehicule cu baterii de capacitate mare, în caz de incendiu.
The Boring Company a promis și că va realiza tuneluri mai ieftin ca niciodată. Nici acest lucru nu pare să fi fost realizat de companie. Singurul finalizat, cel din Las Vegas, a fost săpat în pământ moale, nisipos. Un teren care include multă rocă ar fi mult mai dificil de abordat și costisitor.
Compania lui Elon Musk a reușit să convingă mai mulți edili că proiectele sale sunt viabile și a obținut chiar finanțare pentru ele.
Unul dintre aceste proiecte eșuate este numit „Tunelul către nicăieri”. Lucrul la un tunel care trebuia să lege Ontario International Airport de o linie de cale ferată din apropiere a fost suspendat, deși proiectul a primit fonduri de 45 de milioane de dolari de la administrația locală. Planurile au intrat în impas după ce Tesla a renunțat la ideea de a folosi mașini autonome, iar costurile au explodat până la 500 de milioane de dolari. În final, compania a renunțat la proiect.
Un alt tunel urma să conecteze orașele Baltimore și Washington. Între timp, informațiile despre proiect au fost șterse de pe site-ul companiei, potrivit publicației The Wall Street Journal.