Oficial, planul este ca Reality One, dispozitivul VR/AR de la Apple care va concura, cel mai probabil, cu Meta Quest Pro, să fie doar primul pas în această direcție. În practică, direcția ar putea fi dată tot de Meta, compania lui Mark Zuckerberk părând deocamdată că se scufundă odată cu ambițiile nerealiste pentru mutarea utilizatorilor Facebook și Instagram direct în lumea virtuală.
Potrivit surselor din industrie, livrările de componente pentru accesoriul de realitate augmentată gândit de Apple au fost amânate în primă fază pentru trimestrul Q1-2023, primele exemplare funcționale ale noului gadget neputând ajunge la cumpărători mai devreme de trimestrul Q2. Mai departe, se adaugă și alte întârzieri date de probleme nerezolvate cu partea de software, mutând anunțul oficial până după jumătatea anului viitor.
Un alt aspect ce arată temperarea ambițiilor este reducerea unităților comandate, de la 0.8-1.0 milion dispozitive la doar jumătate de milion, rămânând de văzut dacă Apple va reuși să găsească suficienși de mulți doritori pentru noul gadget.
Problema este că în noua abordare mai precaută, separarea anunțului pregătit pentru luna ianuarie 2023 de un debut oficial reprogramat după jumătatea anului s-ar putea dovedi contraproductivă pentru echipa de marketing Apple, interesul consumatorilor fiind pierdut cu mult înainte de startul vânzărilor. Iar un eventual eșec ar putea lovi și în partenerii Apple, branduri precum Largan, Cowell și Primax, implicate direct în dezvoltarea diverselor componente, riscând să nu recupereze nici măcar investiția inițială.
Din păcate toate zvonurile de până acum arată că alternativa Apple pentru Metavers nu va avea un „bilet” de intrare prea accesibil, casca AR dezvoltată pentru interacțiunea cu lumea virtuală având un cost de aproximativ 3.000 dolari, acesta fiind un dispozitiv bazat pe tehnologii de ultimă generație, asemănător celui prezentat deja de Meta.