Succesul de care se bucură Apple cu gama de telefoane iPhone 14 ar putea fi doar începutul, gigantul american detronând definitiv Samsung.
Lovind direct în planurile sud-coreenilor, chinezii de la Xiaomi tocmai ce au anunțat noua gamă X Xiaomi 13, primele telefoane flagship bazate pe Snapdragon 8 Gen 2. Însă avantajul de a fi primul pe piață ar putea să nu fie de ajuns, conexiunile Apple cu partenerii din industrie contând mai mult în perioadele cu condiții economice potrivnice. Astfel, capacitatea Apple de livra mai multe oferte „tentante” în pachetele cu abonament ar putea face diferența, indiferent dacă iPhone 14 este sau nu un produs cu adevărat de succes.
Potrivit analizei publicate de specialiștii TrendForce, Apple va detrona Apple devenind lider al pieței smartphone globale, nu mai târziu de ultimul trimestru al anului în curs.
Între timp, pentru trimestrul Q3-2022 piața smartphone globală a consemnat o sădere de 0.9% față de trimestrul anterior, cu 289 milioane unități mai puțin livrate la nivel global.
În mod tradițional, Apple consemnează creșteri spectaculoase ale vânzărilor aproape la fiecare final de an, impulsionate tocmai de politica bazată pe prețuri cât mai piperate, raportat la puterea de cumpărare din piețele vizate. Practic, consumatorii strâng mai tot anul bani pentru modelul iPhone visat, manifestând decizia finală de cumpărare abia în perioada culminantă a sezonului cumpărăturilor de iarnă, fie în interes propriu, sau pentru persoana iubită.
Oficial, diferența între cota de piață Apple vs Samsung rămâne la un respectabile 4.4%, chiar și pentru trimestrul Q4-2022. În practică, balanța va înclina de la producător la altul în funcție de regiune, deznodământul final rămânând să fie decis în cursul anului viitor.