Primele camioane electrice Tesla Semi au intrat în serviciu, la gigantul PepsiCo, iar performanțele lor nu pare să fie chiar extraordinare. Compania folosește 36 de vehicule în SUA, 15 în Modesto și 21 în Sacramento.
Mike O’Connell, vicepreședinte al PepsiCo a vorbit, într-un interviu acordat Reuters, despre vehicule, în special despre cea mai interesantă parte, autonomia lor.
„Noile Semi ale PepsiCo pot transporta produse alimentare Frito-Lay (chips-uri, gustări etc.) pe o distanță de aproximativ 684 de km, dar pentru încărcături mai grele, camioanele vor face curse mai scurte, de 160 km”, a declarat el.
Din declarația lui rezultă că atunci când camioanele cară greutăți foarte mari (precum băuturi răcoritoare), autonomia lor scade substanțial.
Criticii camionului electric de cursă lungă, inclusiv Bill Gates, au spus mereu că greutatea va fi o problemă pentru acestea. Co-fondatorul Microsoft a declarat că „TIR-urile” pe baterii nu sunt „o soluție practică”, nici dacă prețurile lor scad semnificativ.
Gates spune că bateriile sunt mari și grele. Cu cât vrei să parcurgi distanțe mai mari și să cari mai multă marfă, cu atât ai nevoie de mai multe baterii, iar greutatea vehiculului crește. De exemplu, în Europa greutatea maximă pe care un camion poate să o aibă cu tot cu încărcătură este de 40 de tone.
„Electricitatea funcționează când trebuie să acoperi distanțe scurte, dar avem nevoie de o soluție diferită pentru vehiculele mari, care parcurg distanțe lungi”, a scris el.
Tesla a susținut că modelele Semi pot atinge o autonomie de peste 800 de km la o greutate totală a camionului de 37 de tone.
Există și alte controverse legate de camioanele Tesla. Vehiculele nu sunt chiar pe placul șoferilor profesioniști. Unii au criticat decizia producătorului de a monta scaunul șoferului în mijlocul cabinei.