Potrivit statisticilor încă neconfirmate de Samsung, Galaxy S22 a ratat cu o marjă considerabilă țintele de vânzări planificate la începutul anului de compania sud-coreeană.
După ce mai întâi am aflat că vânzările seriei Galaxy A nu merg chiar atât de bine pentru Samsung, era oarecum predictibil să aflăm că și vânzările gamei premium Galaxy S au scăzut sub efectele încetinirii economiei globale. Potrivit zvonurilor preluate de presa sud-coreeană, următorul buletin adresat investitorilor Samsung va include și ratarea prognozelor de vânzări enunțate pentru Galaxy S22, la începutul acestui an. Cifrele exacte nu sunt cunoscute, însă știm că ne raportăm la o țintă inițială de 30 milioane unități livrate, până la finalul lui 2022. Spre comparație, în 2021 vânzările Galaxy S21 au fost de aproximativ 25 milioane de unități.
Cât despre motivele acestui eșec, aparent, încetinirea economiei globale și prăbușirea apetitului pentru cumpărături în perioada post-pandemie reprezintă doar o parte din explicație. În realitate, Samsung poartă cel puțin o parte din vină pentru acest eșec, controversele iscate în jurul GOS (Game Optimization Service) îndepărtând acea categorie de cumpărători interesați de performanțele în jocuri ale seriei S22.
Specifică telefoanelor Samsung, Game Optimizing Service (GOS) este o funcție responsabilă cu limitarea inteligentă a puterii de procesare (CPU sau GPU) pe care o pot folosi aplicațiile, fie că sunt jocuri sau aplicații uzuale de social media sau din alte domenii. Astfel, consumul de baterie este mai scăzut, iar utilizatorii nu vor observa, cel puțin teoretic, diferențele de performanță. Controversele au pornit de la faptul că în aplicații pentru testarea performanțelor, precum 3DMark sau Geekbench, aceste servicii nu modifică profilul de performanță, ducând la excluderea seriilor Galaxy S10, S20, S21 și S22 din clasamentele publicate online, întrucât performanța raportată de aplicație nu este cea pe care telefoanele o oferă în restul aplicațiilor. Altfel spus, Samsung a fost acuzat că trișează în benchmark-uri, iar o parte dintre cumpărătorii rămași indeciși s-au orientat către dispozitivele altor producător.
Aparent, nici vânzările Galaxy Z Flip 4 și Galaxy Z Flip 3 nu au atins țintele prognozate de Samsung, datele exacte urmând să fie comunicate în viitorul apropiat.