Deși a refuzat cu îndârjire să lanseze modele iPhone „de buget”, apreciind că o astfel de mișcare îi va eroda iremediabil imaginea de brand premium, Apple pare să admită că este doar un jucător mărunt în piața de căști wireless, dezvoltând AirPods Lite ca o alternativă pentru căștile wireless mai ieftine și cam la fel de performante oferite de competiție.
În prezent, Apple vinde patru modele diferite de AirPods, de la a doua generație de AirPods până la cele avansate AirPods Max. Și în timp ce AirPod-urile au devenit căști destul de populare, nu sunt tocmai ieftine. Dar conform analistului Jeff Pu de la Haitong Intl Tech Research, compania lucrează acum la noi „AirPods Lite” pentru a concura cu căști wireless mai ieftine.
Potrivit informațiilor obținute din surse apropiate companii americane, Apple anticipează pentru noul an o scădere a cererii bun pentru căștile AirPods, compania încercând să adreseze această problemă prin lansarea unei versiuni mai ieftine a produsului. Concret, livrările AirPod ar urma să scadă de la 73 milioane de unități în 2022 la 63 de milioane în 2023. La sursa acestei scăderi ar fi cererea sub așteptări pentru seria AirPods 3, combinată cu faptul că Apple nu intenționează să lanseze o nouă generație AirPods în acest an.
Introduse in completarea actualului catalog de produse, căștile AirPods Lite au ca principal element distinctiv prețul suficient de mic pentru a concura căștile non-Apple, rămânând de văzut ce compromisuri va presupune această alegere la partea de dotări.