Producătorul de mașini BMW a investit de curând suma de 13 milioane de dolari americani în Ampeco, un startup din Bulgaria, care dezvoltă soluții software de alimentare pentru mașini electrice. Având în vedere că eforturile BMW din ultima perioadă sunt concentrate în jurul mașinilor electrice, în principal, este de înțeles de ce divizia iVentures a companiei a ales o astfel de companie în care să investească.
Ampeco este deja pe piață de patru ani și dezvoltă soluții software pentru diverși parteneri din Europa, pentru gestionarea stațiilor de încărcare. Software-ul său este compatibil cu diverse tipuri de stații de încărcare, fiind o soluție universală în acest domeniu. Acest lucru înseamnă că este ușor pentru companiile care oferă stații de încărcare să implementeze sisteme de gestionare a operațiunilor, pentru taxarea utilizării stațiilor, controlul puterii oferite la priză și chiar gestiunea flotelor de mașini electrice.
Soluția vândută de Ampeco poate fi folosită atât de instituții publice, cât și de companii private sau ansambluri rezidențiale, fiind ușor scalabilă în funcție de nevoile clienților. Avantajul acestei soluții este însă că nu trebuie să folosești hardware-ul unei singure companii. Poți instala mai multe stații de încărcare de la diverse brand-uri și să le gestionezi pe toate dintr-o singură aplicație, iar software-ul este compatibil chiar și cu hardware de producție de energie regenerabilă, precum panouri fotovoltaice.
Ampeco are 120 de clienți din 45 de țări și gestionează prin software-ul său 62.000 de stații de încărcare în acest moment.
„Întrucât vânzările de mașini electrice cresc, accesul la infrastructură de încărcare devine mai importantă decât în trecut. Soluția software Ampeco, agnostică la hardware, permite clienților să lanseze și să își crească rețelele de încărcare rapid.”, a declarat Baris Guzel, partener BMW iVentures.
Infrastructura de încărcare a fost una dintre piedicile pe care majoritatea producătorilor de mașini electrice au întâlnit-o în multe zone din lume. Spre diferență de Tesla, care și-a creat în SUA și, recent, în Europa o rețea proprie de încărcătoare, majoritatea brand-urilor sunt dependente de soluții terțe. Cu o soluție software precum Ampeco pentru gestiunea stațiilor, companiile care le instalează ar putea reduce costurile și eforturile prin utilizarea mai multor tipuri de stații în aceeași rețea.
sursa: TechCrunch